انتخابات شوراها درشهرهای دارای 7 یا 9 نفر عضو شورا بصورت الکترونیکی برگزار می شود

رییس ستاد انتخابات کشور، برگزاری الکترونیکی انتخابات در شهرهای بزرگ را به دلیل تعداد بالای داوطلبان شوراها موجب ' ازدحام' دانست و گفت: انتخابات شوراها فقط در شهرهایی که 7 یا 9 نفر عضو شورا دارند بصورت الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز ، علی اصغر احمدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: بحث الکترونیکی شدن انتخابات 25 فرآیند داشت که 21 فرآیند آن بصورت الکترونیکی قابل انجام است، اما آن چیزی که همگان مدنظر دارند بحث صندوق احذ رای به شمارش است.
وی ادامه داد: امکانات سخت افزاری که برای برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در اختیار وزارت کشور است حدود 35 هزار شعبه است ولی پیش بینی می کنیم حدود 65 هزار شعبه اخذ رای داشته باشیم پس امکانات موجود ما تکاپوی همه شعب را نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا، رییس ستاد انتخابات کشور افزود: از باب اطمینان هیات نظارت شورای نگهبان و هیات نظارت مجلس علیرغم اینکه گواهینامه های ذیربط را هم بصورت سخت افزاری و نرام افزاری داشتیم ولی نهایتا نگاهی که شورای محترم نگهبان داشت این بود که اگر بخواهیم در شهرهای پرجمعیت این کار را انجام بدهیم، ممکن است به دلیل تعداد بالای داوطلبان ازدحام در شعب ایجاد بشود.
احمدی ادامه داد: ما در تعامل با هیات نظارت مجلس به این جمع بندی رسیدیم که انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستا در روستاها و شهرهای بزرگ قابل انجام نیست بنابراین فقط شهرهایی که اعضای شورای شهر آن ها 7 یا 9 نفر باشد را با توجه به 35 هزار صندوق الکترونیکی بعنوان شهرهای هدف قرار دادیم.

301/300

کد خبر: 741394

وب گردی

وب گردی