العبادی پارلمان عراق را به برداشت غیر قانونی 50 میلیارد دینار از بودجه متهم کرد

نخست وزیر عراق پارلمان این کشور را به برداشت 50 میلیارد دینار از بودجه ضروری کشور برای پرداخت حقوق نمایندگان پارلمان متهم و تاکید کرد که در قبال این موضوع هرگز سکوت نخواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در این باره گفت: تلاش‌هایی از سوی پارلمان برای مخفی کردن محل صرف این مبلغ از بودجه تحت عنوان کمک به فقرا انجام شد اما من هرگز در قبال این مساله ساکت نخواهم ماند.

العبادی اظهار داشت: ما برای اولین بار شروط و ضوابطی را تعیین کردیم اما برخی از این وضعیت خوشحال نشدند زیرا خود لیست‌هایی داشتند که می‌خواستند با اعمال فشار وزرا نزدیک و دوستان خود را معرفی و منصوب کنند که این خود فساد است.

نخست وزیر عراق افزود: ما هیچ مشکلی با استان‌های نفت‌خیز نداریم و به آنها خدمات لازم را ارائه می‌دهیم اما به دیگر استان‌ها نیز توجه داریم بسیار متاسفم که برخی به دلیل اینکه تنها به دنبال منافع شخصی خود هستند، به این مساله اعتراض دارند و با سخنان تحریک آمیز خود به دنبال آزادسازی مناطق نیستند. این مساله تاسف بار است و ما آن را خیانت و یا ناآگاهی می‌دانیم.

العبادی ادامه داد: وزارت دارایی اعتراض خود را به لایحه بودجه ارائه کرد و کارگروه قانونی برای بررسی موارد اصلاحی تشکیل داد و مشخص شد 50 میلیارد دینار از بودجه کشور به حقوق اعضای پارلمان و بودجه این نهاد تحت عنوان کمک به فقرا منتقل شده که ما اعتراض خود را به این مساله اعلام کردیم.

وی افزود: تلاش‌هایی برای مخفی کردن این امر انجام دادند اما بسیاری از نمایندگان پارلمان از این مساله خبر نداشتند و آن را تایید کردند.

نخست وزیر عراق در ادامه فاش کرد: این مبالغ در راسای انتصاب ناعادلانه افراد خاصی برداشت شده است. بسیاری از این افراد از سوی مسئولان سیاسی حمایت می‌شوند که می‌توان تک‌تک آنها را دنبال کرد اما امروز ما درگیر عملیات مبارزه با تروریسم و فساد در کشور هستیم و نمی‌خواهیم وارد دیگر جبهه‌ها شویم در واقع فساد میدان نبرد مهمتری برای ماست و ما در برابر آن سکوت نکرده و برای مقابله با آن تلاش خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده:فاطمه سرلک

کد خبر: 741401

وب گردی

وب گردی