در ایام نوروز250 هزار کیسه زباله تجزیه‌پذیر در ورودی و خروجی تهران  توزیع می شود

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده حدود 250 هزار کیسه زباله تجزیه‌پذیر در ایام نوروز در ورودی و خروجی تهران بین مسافران توزیع می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ناصر مهردادی به راه اندازی کمپین طبیعت پاک همزمان با ایام نوروز در تهران اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه ایام عید نوروز را در پیش داریم با کمک محیط‌بانان حضور فعالی در مناطق مختلف مخصوصا مناطق چهارگانه خواهیم داشت.

وی گفت : امسال تلاشمان در دو حوزه متمرکز است بخش اصلی ما محیط بانان هستند که در مناطقی که حساس است و معابری که به نوعی رفت و آمدها در آنجا زیاد است و مردم برای بازدیدهای مختلف در ایام تعطیل از آن مناطق بازدید می کنند حضور محیط بانان تقویت می‌شود.

مهرداردی گفت: در کنار این با دستگاه‌های مختلف رایزنی‌های لازم صورت گرفته است که اگر مشکلی برای مسافران ایجاد شود با پیگیری‌های محیط زیست و سایر دستگاه‌ها اطلاع رسانی خوبی داشته باشیم، هماهنگی‌هایی با یگان محیط زیست هم انجام شده که در صورت بروز هر گونه مشکل برای مسافران از طریق یگان حفاظت امکانات لازم در اختیارشان قرار بگیرد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در بخش‌های ورودی و خروجی استان تهران برنامه ریزی شده است تا توزیع کیسه‌های زباله را برای جمع آوری زباله داشته باشیم، به همین منظور نزدیک 250 هزار کیسه زباله که بیشتر آنها تجزیه‌پذیر هستند آماده شده است، به صورت خاص برای 13 فروردین هم برنامه ریزی شده است تا اطلاع رسانی مطلوب در جهت فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و فضای سبز داشته باشیم که پوسترهایی هم به این منظور طراحی شده است.

مهردادی با اشاره به اینکه در ایام نوروز مسئله پایش صنایع را هم در دستور کار داریم گفت: تا کنون نزدیک به 2800 واحد صنعتی را در بخش پسماند، فاضلاب‌های صنعتی و آلودگی هوا رصد کردیم و تلاش می‌کنیم این روند را در ایام نوروز هم ادامه دهیم چون اعتقاد داریم که هر چقدر بتوانیم واحدهای صنعتی را شناسایی کنیم بهتر می‌توانیم رصد کنیم و اقدامات مقتضی را انجام دهیم.

خبرنگار و انتشار دهنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 741404

وب گردی

وب گردی