واحد شهررضا مجهز به دو خوابگاه برای مسافران نوروزی است/  واحد کاشان، تا پایان  فصل بهار پذیرای میهمانان نوروزی

استان اصفهان یکی از شهرهای دیدنی در ایام تعطیلات نوروز است. واحد شهرضا و کاشان از واحد های بزرگ دانشگاه آزاد شهر اصفهان هستند که هر ساله میهمانان زیادی از استانهای دیگر به این واحدهای دانشگاهی برای اسکان مراجعه می کنند تا از جاذبه های دیدنی استان اصفهان دیدن کنند.

به گزارش ایسکانیوز؛ استان اصفهان یکی از شهرهای دیدنی در ایام تعطیلات نوروز است. واحد شهرضا و کاشان از واحد های بزرگ شهر اصفهان است که هر ساله میهمانان زیادی از استانهای دیگر به این واحدهای دانشگاهی برای اسکان مراجعه می کنند تا از جاذبه های دیدنی استان اصفهان دیدن کنند.

علیرضا گلشنی معاونت فرهنگی دانشجویی شهررضا در این باره می گوید: با توجه به اینکه روزهای آخر سال را سپری می کنیم در واحد شهرضا برنامه ای برای عید نوروز توسط کانون ها و ستاد امور رفاهی تدارک دیده شده است. برای پاسداشت نام و یاد شهدا در اواخر سال برنامه ای برای غبارروبی از مزار شهدا در واحد صورت گرفته است. در واحد شهرضا با توجه به اینکه دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس آرمیده اند در طول سال به مناسبت های مختلف چون روز ارتش جمهوری اسلامی، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، دهه مبارک فجر و روز شهدا در اسفندماه ، مراسم غبار روبی با حضور مسئولین دانشگاه و شهرستان انجام گرفت.

وی افزود: همچنین توسط نهاد رهبری استان از دو نفر از کارکنان و اساتیدی که فعالیتهای برجسته ای را امسال داشتند تقدیر شد و از این دو عزیز در قالب یک سفر زیارتی به شهر مشهد مقدس، تقدیر شد.

گلشنی تصریح کرد: برای اسکان مسافران نوروزی به همراه تشکیل کمیته استقبال از مسافرین نوروزی، خوابگاه جدیدالاحداثی در دانشگاه با امکانات لازم فراهم شده و واحد شهر رضا مجهز به دو مجموعه خوابگاه داخل دانشگاه و یک خوابگاه در دو طبقه برای مسافران نوروزی است و برای مسافران نوروزی بروشورهائی در راستای معرفی رشته ها و امکانات دانشگاه تهیه شده و علاوه بر مسافران اسکان یافته در واحد، میان مسافران داخل شهر نیز توزیع می شود.

همچنین شهر کاشان که از شهرهای استان اصفهان محسوب می شود هر ساله واحد دانشگاه آزاد اسلامی این شهر پذیرایی میهمانان زیادی از همکاران و کارکنان مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

محمدرضا محققی، معاونت اداری مالی واحد کاشان نیز درباره خدمات نوروزی واحد کاشان گفت: شهر کاشان هر سال با توجه به وضعیت تاریخی و دیدنی که دارد پذیرای میهمانانی زیادی از میان همکاران دانشگاه آزاد اسلامی است و به عنوان دومین شهر پذیرای مسافران نوروزی در استان اصفهان قلمداد می شود.
وی افزود: خوابگاه ها و سوئیت های زیادی در اختیار میهمانان قرار می دهد و هر ساله آمار قابل توجهی از مسافران نوروزی به استان کاشان می آیندو از نظر اسکان نوروزی جز اولین شهرهایی هستیم که ظرفیت خوابگاهها پر می شود از روز اولی که بخشنامه سازمان در خصوص اسکان مسافران آمده است متقاضیان زیادی برای اسکان نوروزی این شهر وجود دارند.
محققی درباره خدمات فرهنگی ویژه واحد کاشان برای میهمانان نوروزی ظهار داشت: خدمات فرهنگی ای ویژه ای برای کارکنان و همکاران پرسنل تدارک دیده شده است و این خدمات شامل بسته های فرهنگی، نقشه راههای شهری، اماکن دیدنی و کتابهای داستانی ویژه کودکان و کتاب احکام برای نوجوانان تدارک دیده شده، همچنین برای رفاه حال میهمانان نوروزی استفاده از اینترنت دانشگاه با پهنای باند بالا برایشان در نظر گرفته شده است.
وی در مورد ظرفیت خوابگاه توضیح داد: عید نوروز سال 94 حدود 2500 الی 3000 نفر در حدود دو تا سه شب در خوابگاه واحد اقامت داشتند و برنامه اسکان در واحد کاشان با همکاری ستاد امور رفاهی و اداری دانشگاه صورت می گیرد و
برنامه اسکان میهمانان با توجه به اینکه شهر کاشان در اردیبهشت ماه، فصل گل و گلاب است؛ همچنان تا پایان خردادماه ادامه دارد و اسکان میهمانان نوروزی برپاست و تابستان نیز برنامه اسکان انجام می شود ولی چون پیک مراجعه مسافران نوروزی به واحد کاشان، فصل بهار به خصوص اردیبهشت ماه است، خوابگاه های واحد همچنان تا پایان خردادماه در اختیار میهمانان قرار می گیرد و البته در فصل تابستان نیز پذیرای میهمانان هستیم ولی به دلیل گرمای هوا، میهمانان کمتری به کاشان سفر می کنند.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 741428

وب گردی

وب گردی