فرمان جدید منع مسافرتی ترامپ در ایالتهای مختلف به چالش کشیده می شود

دستور جدید منع مسافرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ،‌ یک روز قبل از اجرایی شدن احتمالی آن ،‌ امروز چهارشنبه در برخی از دادگاههای فدرال در سراسر آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ، دستور جدید منع مسافرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ،‌ یک روز قبل از اجرایی شدن احتمالی آن ،‌ امروز چهارشنبه در برخی از دادگاههای فدرال در سراسر آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در مریلند یک قاضی آمریکایی ،‌ استنادات اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و دیگران را که خواهان متوقف شدن دستور جدید ترامپ در این باره هستند ، استماع خواهد کرد. همچنین دادخواست هاوایی درباره توقف این فرمان در دادگاه فدرال هونولولو مورد بررسی قرار می گیرد . هاوایی چنین استدلال خواهد کرد که فرمان جدید به جامعه مسلمانان این ایالت و نیز صنعت گردشگری و دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در هاوایی لطمه خواهد زد.

در ایالت واشنگتن نیز که فرمان قبلی منع مسافرتی ترامپ با موفقیت متوقف شده بود ، یک قاضی فدرال قرار است در سیاتل دادخواستی را در این باره مورد بررسی قرار دهد. باب فرگوسن دادستان ایالت می گوید فرمان جدید مغایر با قانون اساسی است و به ساکنان ، دانشگاهیان ،‌چهره های تجاری به ویژه شرکتهای فناوری مانند مایکروسافت و آمازون که به نیروی کار خارجی وابسته و متکی هستند لطمه می زند.
ایالت های کالیفرنیا ، ماساچوست ، نیویورک و اورگان نیز به این دادخواست پیوسته اند.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 741429

وب گردی

وب گردی