اعضای کمیته اطلاعات مجلس آمریکا ادعای استراق سمع ترامپ را بی اساس خواندند

اعضای کمیته اطلاعات مجلس آمریکا ادعای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا مبنی بر این که اوباما در جریان انتخابات به استراق سمع و جاسوسی در باره او مشغول بوده را بی اساس خوانده و تاکید کردند که هیچ مدرکی دال بر صحت این ادعا بدست نیامده است.

به گزارش ایسکانیوز «ادم شیف» نماینده دموکرات کالیفرنیا و «دوین نونز» نماینده جمهوریخواه و سر پرست کمتیه اطلاعات مجلس آمریکا روز چهارشنبه رسما ادعاهای ترامپ را مبنی بر این که اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور در جریان انتخابات ریاست جمهوری خطوط تلفنی و ارتباطاتی ترامپ را شنود می کرد، بی اساس خواندند.
ادم شیف با تاکید بر این که ادعا های ترامپ هیچ گونه پایه و اساسی ندارد چنین ادعاهای بی اساسی به وسیله رئیس جمهوری آمریکا در مورد رئیس جمهوری دیگر این کشور را بشدت نگران کننده خواند.
دوین نونز سرپرست جمهوریخواه این کمتیه نیز همصدا با دموکرات ها تصریح کرد که به نظر او چنین اقدامی به وسیله اوباما در مورد رئیس جمهوری فعلی آمریکا صورت نگرفته است.
ترامپ در 10 روز گذشته با پیام های متعدد توییتری اوباما را به استراق سمع و جاسوسی در مورد خود و با هدف جلوگیری از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرده است.
وی در پیامی در چهارم مارس مدعی شد که از نظر او، اوباما در جریان آنچه که او 'روند مقدس انتخابات ' خواند به جاسوسی در مورد او مشغول بوده و اقدام او را دون مایه و بیمارگونه و شبیه به اقداماتی در جریان غائله واترگیت در زمان نیکسون رخ داده بود، خواند.
سیاستمداران آمریکایی از آغاز این اتهام ترامپ گفته اند که در صورت اثبات دروغ بودن ادعای وی بخاطر اهانت به شان یک ریاست جمهوری باید در مقام پاسخگویی قرار بگیرد.
نونز با اشاره به پیام توییتری ترامپ در چهارم مارس گفته است که از نظر او ممکن نیست که اوباما عملا به استراق سمع در مورد ترامپ اقدام کرده باشد.
وی اضافه کرد در صورتی که معنای صوری این ادعا در نظر گرفته شود طبعا باید قبول کرد که ترامپ در این خصوص اشتباه کرده است.

کد خبر: 741462

وب گردی

وب گردی