بروجردی: ساختار سیاسی حاکم بر سوریه باید توسط دولتمردان سوریه رقم بخورد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت:ساختار سیاسی حاکم بر سوریه باید توسط دولتمردان سوریه رقم بخورد و کشورهای دوست سوریه باید از این ساختار حمایت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، علاء الدین بروجردی در تشریح ویدئو کنفرانس با همتای خود در مجلس فدرال فدراسیون روسیه، گفت: آقای Konstantin Kosachev رئیس کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون، آقای Igor Morozov معاون رئیس کمیته امور بین المللی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه، آقای Vladimir Dzhabarov معاون اول رئیس کمیته امور بین المللی، از سوی پارلمان روسیه و همچنین بنده علاء الدین بروجردی به عنوان رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مرتضی صفاری نطنزی رییس کمیته سیاسست خارجی کمیسیون و رمضانعلی سبحانی فر رییس گروه دوستی­ پارلمانی بین دو کشور در این ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محور مذاکرات در این ویدئو کنفرانس ضمن اشاره به اصول سیاست های دو کشور در برابر روسیه حمایت از دولت سوریه بود، افزود:جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران تحمیلی به ملت سوریه معتقد بود، که این یک بحران تصنعی تحمیلی به سوره است و آمریکایی ها محور اساسی تحمیل این بحران هستند و از امکانات همپیمانان منطقه ای و اروپایی خود در این زمینه استفاده کردند.

سوریه به دلیل پایگاه مردمی بشار اسد و دولت سوریه پابرجا باقی می ماند

وی ادامه داد:در این ویدئو کنفرانس مطرح شد که آمریکایی ها با توجه به شکستی که در افغانستان و عراق متحمل شدند، از جنگ نیابتی استفاده کردند و ده ها هزار تروریست را مسلح کرده، آموزش داده و به سوریه اعزام کردند و این بحران عملا به سوریه به عنوان مهمترین کشور خط مقدم مقاومت تحمیل شد.

بروجردی با اشاره به دیگر محور گفت وگو با همتای روسی خود،یادآور شد: از آغاز این بحران جمهوری اسلامی ایران معتقد بود که برخلاف تحلیل های غلطی که آمریکا و همپیمانانش داشتند، سوریه به دلیل پایگاه مردمی بشار اسد و دولت سوریه پابرجا باقی می ماند.

راه حل بحران سوریه سیاسی است

وی افزود: برخلاف ذهنیتی که درباره کشورهای متاثر از بهار عربی به وجود آمده و تحلیل غلطی که آمریکا و همپیمانانش در این ارتباط ارائه کردند، سوریه دچار تغییرات ساختار سیاسی نخواهد شد.

بروجردی با بیان اینکه در این ویدئو کنفرانس بر این موضوع که راه حل بحران سوریه سیاسی است، تاکید شد، ادامه داد:همچنین گفته شد که علیرغم ارسال مقادیر بسیار زیادی تسلیحات مدرن برای معارضین مسلح کاربرد راه حل نظامی عملا بی نتیجه خواهد بود و راه حل باید سیاسی باشد.

منحنی قدرت داعش علیرغم تمامی حمایت های رژیم صهیونیستی و همپیمانان آمریکا خود را نشان داده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه امروز در ششمین سال بحران دیدگاه و تحلیل جمهوری اسلامی خود را نشان داده است، اظهار کرد: تفکر نادرست حاکم بر دولتمردان آمریکایی و همپیمانان اروپایی و منطقه ای آن نیزخود را نشان داده است، همچنین حلب سوریه و موصل عراق آزاد شده و منحنی قدرت داعش علیرغم تمامی حمایت های رژیم صهیونیستی و همپیمانان آمریکا خود را نشان داده است.

وی افزود:حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند مذاکرات سیاسی،عملا در مسکو با حضور ایران، روسیه و ترکیه رقم خورده است و تاکنون سه دور مذاکرات در آستانه برگزار شده است و ایران بنابر اعتقاد راسخ خود به اصل حل بحران سوریه از طریق سیاسی از این مذاکرات حمایت می کند و معتقد است راه حل بحران جز این نیست.

کمک نکردن به شریان تروریسم یکی از ضرورت های حل بحران در سوریه است

بروجردی با بیان اینکه در این ویدئو کنفرانس تاکید شد که یکی از ضرورت های حل بحران عدم مداخله کشورهای دیگر و کمک نکردن به شریان تروریسم در سوریه است، ادامه داد:ما معتقدیم که گروه های معارضی که در کشتار مردم شرکت داشتند و به استقلال و حفظ تمامیت ارضی سوریه معتقد نیستند، هیچگونه جایگاهی در مذاکرات و تفاهم نهایی ندارند و تنها گروه های معارضی که به حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه و راه حل سیاسی برای رفع بحران معتقد هستند می توانند در مذاکرات شرکت کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم، تصریح کرد: در این ویدئو کنفرانس از نقش سیاسی و نظامی سوریه تقدیر به عمل آمد.

باید برای استقلال و حاکمیت سوریه احترام قائل بود

وی با بیان اینکه در این ویدئو کنفرانس رئیس کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه عنوان کرد که پیش نویس قانون اساسی از سوی روسیه به سوریه پیشنهاد شده است، افزود:ما معتقدیم که ساختار سیاسی حاکم بر سوریه باید توسط دولتمردان سوریه رقم بخورد و کشورهای دوست سوریه باید از این ساختار حمایت کنند و باید برای استقلال و حاکمیت سوریه احترام قائل بود و به دستیابی آنها به راه حل نهایی کمک کرد.

بروجردی با اشاره به اینکه رییس رئیس کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه مواضع مشابهی را مطرح کرد، ادامه داد:وی بر این نکته تاکید کرد که روسیه همچنان در کنار مردم و دولت سوریه باقی خواهد ماند و تلاش خواهد کرد که ترکیه مسیر خود را در جهت تفاهم با سوریه و دوری از سیاست های جنگی در این کشور تغییر دهد.

مذاکره از طریق ویدئو کنفرانس ابتکار خوبی بود، که عملیاتی شد

وی در گفت و گو با خانه ملت، بیان کرد:طرف روسی معتقد بود که گروه های معارضی که معتقد به حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه هستند، به مذاکرات ورود پیدا کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مذاکره از طریق ویدئو کنفرانس ابتکار خوبی بود، که عملیاتی شد،تصریح کرد:استمرار این روند با سایر کشورها روش مناسب و قابل استفاده ای است و در این نشیت نیز بسیار مفید بود.

دریافت کننده: فراهانی / تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 741477

وب گردی

وب گردی