صید 30 هزار تن انواع ماهی امسال در آبهای جاسک در هرمزگان

معاون صید و صیادی شیلات جاسک گفت : صیادان این شهرستان امسال 30هزار تن انواع ماهی صید کردند که در همسنجی با سال گذشته 10درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش ایسکانیوز؛ اکبرحیدری نژاد افزود:در این مدت 5هزار و 500 صیاد، بوسیله 800 فروند لنج و قایق، صید ماهی را به روش های گوشگیر و انتظاری، پرساین یا دایره ای، قلاب یا تراولینگ در 120 مایلی( 222 کیلومتری) صیدگاه توجک تا رأس میدانی در جاسک بر عهده داشتند.
معاون صید و صیادی شیلات جاسک خاطرنشان کرد: عمده ماهیان صید شده از نوع صنعتی مانند گیدر، زرده، هوور،فانوس ماهیان ،ساردین و متو یا تجاری مانند میش، قطر، شیر، سنگسر، هامور و سرخو است.
حیدری نژاد یاد آور شد: بیش از 90 درصد ماهیان صنعتی برای تبدیل به کنسرو به کارخانه فرآوری هرمزگان و استان های سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، کرمان و خوزستان ارسال و 10 درصد دیگر نیز وارد بازارهای ماهی فروشی هرمزگان می شود.
وی با بیان اینکه جاسک رتبه دوم صید ماهیان صنعتی را پس از چابهار در کشور دارد، خاطرنشان کرد: این شهرستان به علت نزدیکی به دریای عمان و اقیانوس هند یکی از قطب های مهم تولید و استحصال ماهی در جنوب کشور است.
جاسک با بیش از 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:نقاشی

402

کد خبر: 741490

وب گردی

وب گردی