بهار 96 در کرمانشاه با صدای سوت قطار

بهره برداری از راه آهن غرب کشور یکی از مطالبات اساسی مردم استان کرمانشاه در سال های اخیر بوده که در دولت یازدهم تحقق خواهد یافت و مردم استان در اواخر فروردین صدای سوت قطار را خواهند شنید.

به گزارش ایسکانیوز؛ این طرح ملی به گفته مسئولان اوائل سال 96 به بهره برداری خواهد رسید تا مردم استان پس از سالها انتظار شاهد صدای سوت قطار در کرمانشاه باشند.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، از ایستگاه فیروزان ملایر در استان همدان تا کرمانشاه 100 کیلومتر است که تاکنون 11 کیلومتر آن ریل گذاری شده و برای 50 کیلومتر دیگر نیز ریل تامین شده است.
مجتبی نیک کردار افزود: بخش بزرگی از زیرسازی مسیر ریل انجام شده ضمن اینکه ساختمان ایستگاه راه آهن کرمانشاه نیز 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
او تعیین زمان 31 فروردین 96 برای افتتاح راه آهن کرمانشاه را به دلیل ایجاد فشار برای تسریع در روند کارها عنوان کرد و گفت: حتی اگر در 31 فروردین کار آماده نشود به احتمال 99 درصد راه آهن کرمانشاه در بهار 96 افتتاح خواهد شد.
نیک کردار، وضعیت بودجه ای این پروژه را خوب عنوان کرد و افزود: امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص داده شد که به تدریج به صورت سهام و اوراق مشارکت پرداخت می شود.
استاندار کرمانشاه هم در آخرین جلسه شورای اداری استان که روز چهارشنبه در سرسرای شهدای دولت برگزار شد، اعلام کرد: یکی از طرح های بزرگی که قرار است سال آینده با حضور رییس جمهوری به بهره برداری برسد، پروژه راه آهن غرب، قطعه ملایر به کرمانشاه است.
اسدالله رازانی افزود: این پروژه بزرگ که عملیات اجرایی آن از سال 82 آغاز شده هم اکنون با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست و کار ریل گذاری 11 کیلومتر آن از سمت کرمانشاه انجام شده است.
رازانی همچنین از حمل 6 هزار تن ریل به کرمانشاه خبر داد و گفت: پنج تیم زبده هم در حال انجام کار ریل گذاری هستند تا این پروژه در اواخر فروردین و یا نهایتا هفته اول اردیبهشت به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از 700 کیلومتر راه آهن ساخته شده که 200 کیلومتر آن در کرمانشاه بوده است، گفت: تا پایان عمر دولت یازدهم هفت مرکز استان شامل کرمانشاه، همدان، خرم آباد، سنندج، ارومیه، اردبیل و رشت به شبکه حمل و نقل ریلی متصل خواهند شد.
رازانی افزود: اگر ادعا کنیم که راه آهن سرنوشت سازترین اقدام زیربنایی در استان است ادعای گزافی نیست چرا که از دلایل توسعه نیافتن استان و مزمن شدن پاره ای از مشکلات نبود خطوط ریلی در استان بوده و هست.

** انجام 98 درصد از زیرسازی های راه آهن کرمانشاه
پیش از این وزیر راه و شهرسازی در 21 بهمن 95 در بازدید از پروژه راه آهن کرمانشاه از انجام 98 درصد از زیرسازی این پروژه خبر داده بود.
به گفته عباس آخوندی، تمام ریل مورد نیاز این پروژه به صورت یک جا خریداری شده و در تامین ریل مشکلی وجود ندارد.
او همچنین اتصال ریل کرمانشاه به خسروی و کشور عراق را یکی از برنامه های این وزارتخانه دانست و گفت: اتصال ریل کرمانشاه به اسلام آبادغرب و خسروی در برنامه است و مشکل قرارداد این پروژه ملی حل شده و کارگاه آن نیز فعال شده است.
استان کرمانشاه دارای 2 میلیون نفر جمعیت است که در 31 شهر و 2 هزار و 622 روستا زندگی می کنند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشادرهنده:نقاشی

402

کد خبر: 741492

وب گردی

وب گردی