کتاب‌های شخصی زنده‌یاد دکتر آئینه‌وند وقف دانشگاه تربیت‌مدرس شد

کتاب‌های شخصی مرحوم دکتر صادق آئینه‌وند با بیش از 5500 جلد کتاب از سوی خانواده ایشان به دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس اهدا شد.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب‌های مرحوم آئینه‌وند شامل 2987 جلد کتاب فارسی، 2440 جلد کتاب عربی، 60 جلد کتاب انگلیسی و 14 جلد قرآن و نهج البلاغه در مجموع 5501 جلد کتاب بوده است که به کتابخانه دانشکده علوم انسانی اهدا شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر کبری روشنفکر ناظر وقف در مراحل انتقال کتب و استقرار و استفاده آنها در دانشکده علوم انسانی است که با مشورت همسر و فرزند مرحوم آیینه وند بر اجرای وقف نظارت خواهد کرد.

دکتر صادق آئینه‌وند در سال 1330 در تویسرکان چشم به جهان گشود. وی مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در ادبیات عرب از دانشگاه تهران دریافت کرد و در مقطع دکتری ادبیات عرب از دانشگاه قدیس یوسف لبنان دانش آموخته شد. وی در سال 61 به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گروه تاریخ فعالیت خود را آغاز کرد. تألیف و ترجمه بیش از 34 جلد کتاب و انتشار 96 مقاله، از آثار علمی دکتر آئینه‌وند است.

وی راهنمایی 25 رساله دکتری و 75 پایان‌نامه کارشناسی ارشد را به عهده داشت.

دکتر آئینه‌وند که عناوین استاد نمونه کشوری و چهره ماندگار را در کارنامه علمی خود به یادگار دارد، در هفدهم اردیبهشت ماه سال 94 بر اثر بیماری در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

منبع: ایسنا

دریافت کننده ومنتشر کننده: آخوندی

200

کد خبر: 741531

وب گردی

وب گردی