روسیه: برای بهبود روابط، غرب باید رویکرد خصمانه خود را کنار بگذارد

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مسکو آماده است با کشورهای غربی همکاری کند اما مشروط به این که غربی ها از رویکرد خصمانه خود در قبال روسیه دست بردارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری شین هوا از مسکو، ­وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مسکو آماده است با کشورهای غربی همکاری کند اما مشروط به این که غربی ها از رویکرد خصمانه خود در قبال روسیه دست بردارند.

بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در پایان نشست مسئولان بلند پایه روسیه با محوریت "تجزیه و تحلیل روابط روسیه و غرب و چشم اندازهای توسعه" در مسکو برگزار منتشر شد. در این بیانیه آمده است:" مسکو برای همکاری با همه کشورها از جمله کشورهای غربی و دولت جدید آمریکا رویکردی باز دارد اما به شرط این که کشورهای غربی به این درک برسند که داشتن رابطه عادلانه و منصفانه تنها در شرایطی ممکن خواهد شد که از اعمال فشار بر مسکو دست بردارند و در امور داخلی روسیه دخالت نکنند."

روابط میان روسیه و کشورهای غربی از جمله آمریکا از آوریل سال دو هزار و چهارده در پی متشنج شدن اوضاع در اوکراین رو به تیرگی نهاد و با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به اندازه ای تشدید شد که که از پایان جنگ سرد به این طرف بی سابقه بود.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که در روابط و مناسبات کشورها، دو طرف باید منافع بنیادین طرف مقابل را رعایت کنند، خاطر نشان ساخت مشکلات و چالشهای بزرگ از جمله تروریسم بین المللی که در حال حاضر جامعه جهانی با آنها روبرو است، نشان می دهد که همه کشورها باید برای اصلاح وضع نامناسب کنونی تلاش کنند و زمینه را برای یک همکاری سازنده مهیا سازند.
وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد منافع عینی کشورهای غربی، آنها را متقاعد سازد مسئولیت های جمعی خود را در برقراری و حفظ ثبات راهبردی در سرتاسر جهان بر عهده بگیرند و قبول کنند که حل مشکلات جهانی بدون همکاری و تلاشهای مشترک امکان پذیر نخواهد بود.
از زمانی که دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا رسید روابط میان روسیه و آمریکا در کانون توجه افکار عمومی و رسانه های جهان قرار گرفته است. سران دو کشور به طور تلویحی اعلام کرده اند خواستار بهبود روابط هستند با این حال هنوز هیچ پیشرفتی برای فراهم کردن شرایط گفتگو میان مسکو و واشنگتن حاصل نشده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: حسین نقاشی

کد خبر: 741552

وب گردی

وب گردی