نگاهی به فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر/از ایجاد نهالستانی یک هکتاری تا راه اندازی مرکز تحقیقات غذایی شرق گلستان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر با مساعدت مقامات عالی رتبه دانشگاه آزاد اسلامی و همت مسئولان شهری در سال 1367 راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسکانیوز، در بدو تاسیس این واحد با دو رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی و ادبیات فارسی آغاز به کار کرد و اکنون واحد آزادشهر دارای 143 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، و بیش از 4000 نفر دانشجو و 100 عضو هیأت علمی تمام وقت به عنوان بزرگترین واحد دانشگاهی در شرق استان گلستان مطرح است .

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر با داشتن دو دانشکده علوم انسانی و دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین یک آموزشکده فنی و حرفه ای سما ، 6 باب مدرسه دخترانه سما از لحاظ درجات دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بسیار بزرگ محسوب می شود . مساحت کل دانشگاه حدود 16 هکتار و حدود 30000 هزار مترمربع زیر بنای ساختمانی در حوزه های آموزشی ، اداری ، آزمایشگاهی ، کارگاهی و ورزشی و رفاهی است.

واحد آزادشهر در فراز و نشیب‌های خود با هدف تعالی و پیشرفت واحد در همه حوزه‌ها، یکی از بهترین واحدهای دانشگاهی در استان گلستان بوده کما اینکه با پیگیری و هماهنگی های بعمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی در صدد اخذ رشته های پیراپزشکی هستیم و همچنین با اخذ مجوز از وزارت علوم تعداد رشته ها در مقطع دکتری به عدد 9 رسید وتعداد رشته های کارشناسی ارشد نیز 43 رشته گردید که جهش بزرگی در حوزه تحصیلات تکمیلی بوده است.

در حوزه پژوهش با راه‌اندازی مرکز رشد، واحدهای فناور،مرکز تحقیقات غذایی شرق گلستان و ایجاد مراکز کشت بافت ،ایجاد نهالستانی به وسعت حدود یک هکتار و همچنین حدود دو هزار مترمربع کاشت گیاهان دارویی این واحد توانسته موفقیتی در راستای تامین بخشی از درآمدهای غیرشهریه ای داشته باشد.

در حوزه دانشجویی به منظور درآمدزایی از منابع غیرشهریه‌ای و به منظور تامین بخشی از برنج مورد نیاز در سلف سرویس دانشجویان واستادان واحد آزادشهر، طرح کشت برنج زمین‌های کشاورزی این واحد به اجرا در آمد که حاصل آن برداشت بیش از 15 تن شالی در سال جاری بوده است.

پارکینگ دانشجویی: در جهت خدمات رسانی به دانشجویان وجلوگیری از خسارت(جریمه) وآسیب دیدن خودروها و وسائط نقلیه پارک شدة دانشجویان در خیابان در ایام حضور در کلاس، با تلاش ها و رایزنی های مستمر مسئولین دانشگاه، فضایی به مساحت 4000 متر مربع و ظرفیت پارک 250 خودرو در محیط دانشگاه به پارکینگ دانشجویی اختصاص داده شد .

دکتر سید مهدی حسینی سرپرست این واحد دانشگاهی سعی، تلاش و عشق به خدمت همراه با ایثار را لازمه تحقق و پیشبرد اهداف دانشگاه میداند واظهار می کند تحقق آرمان های دانشگاه تلاش همه جانبه و تاسی از تدابیر مدبرانه جناب آقای دکتر میرزاده ریاست عالیه دانشگاه و جناب آقای دکتر ولایتی ریاست محترم هیات موسس و هیات امنای دانشگاه را می طلبد و از خداوند متعال همواره خواهانم که ما را در مسیر خدمت ثابت قدم داشته و توفیق روز افزون خود را شامل حال همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

نگاهی به فعالیت‌ها و دستاوردهای واحد آزادشهر

ردیف

عنوان

تعداد

1

تعداد دانشجویان

بیش از4000

2

تعداد رشته های تحصیلی مقطع دکتری تخصصی

9

3

تعداد رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد

43

4

تعداد رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی پیوسته

31

5

تعداد رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ناپیوسته

24

6

تعداد رشته های تحصیلی مقطع کاردانی ناپیوسته

26

7

تعداد رشته های تحصیلی مقطع کاردانی پیوسته

11

8

تعداد اعضای هیات علمی

111 نفر

9

تعداد دانشجویان فارغ التحصیل شده تاکنون

22000 نفر

10

متراژ فضاهای آموزشی، اداری(مترمربع)

14351

11

تعداد دانشکده های مصوب

2

12

تعداد کارگاه ها وآزمایشگاههای تخصصی

26

13

تعداد کتب کتابخانه (جلد)

66073

14

متراژ خوابگاه دانشجویی(متر مربع)

2600متر مربع

15

تعداد مراکز تحقیقاتی

1

16

تعدادطرحهای پژوهشی داخلی و برون دانشگاهی خاتمه یافته

245

17

تعداد مقالات منتشر شده در Isi listed و ISI

340

18

تعداد مقالات منتشر شده در مجلات علمی وپژوهشی

309

19

متراژ مزرعه آموزشی وتحقیقاتی(مترمربع)

45000

20

تعداد مرکز رشد واحدهای فناور

1

21

مرتبه واحد

بسیار بزرگ

22

متراژ فضای سوله ورزشی(متر مربع)

2780متر مربع

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 741558

وب گردی

وب گردی