رییس کمیسیون اصل 44 و محیط کسب و کار اتاق ایران :کسب و کار اینترنتی  به واسطه افزایش سرعت اینترنت در دولت یازدهم توسعه یافت

رییس کمیسیون اصل 44 و محیط کسب و کار اتاق ایران گفت: دولت تدبیر و امید با افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت در توسعه کسب و کار اینترنتی و خدمات اقتصادی نقش اساسی ایفا کرده است.

سید حمید حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره مزایای ایجاد کسب و کار اینترنتی در کشور اظهار کرد: قطعا آی تی و فضای مجازی به بهبود و تسهیل تجارت کمک های قابل توجهی می کند؛ فروشندگان در سراسر دنیا تلاش کرده اند که به این واسطه کیفیت و سرعت را افزایش و در مقابل قیمت را کاهش دهند و مسلما هر شرکتی که نتواند افزایش کیفیت، سرعت وکاهش قیمت را بوجود آورد، مشتریان را از دست می دهد و مجبور به ترک بازار می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در جهان بسیاری از بنگاه ها و شرکت های تجاری تصمیم گرفتند که با استفاده از فناوری آی تی، هزینه های تجارتشان را کاهش دهند و با قیمت کمتر و کیفیت بهتر به مردم خدمات رسانی کنند. اکنون ما در کنار کره زمین یک کره فضای مجازی را بوجود آورده ایم که به سادگی می توان به عنوان یکی از ابزارهای رقابت در دنیا از این فعالیت نام برد که هر کشوری که باند و پهنا و سرعت بیشتری در اینترنت داشته باشد و بیشتر امورش ازجمله مناسبات کاری و مالی خود را با اینترنت انجام دهد، برنده می شود.

رییس کمیسیون اصل 44 و محیط کسب و کار اتاق ایران درخصوص تاثیر کسب و کار اینترنتی در کاهش آمار بیکاری افزود: بی شک این کار جدید می تواند راهی برای کاهش هزینه کسب و کار و همچنین اشتغالزایی در کشور باشد. بسیاری از افراد با بوجود آوردن سایت های جدید و گسترش این سایت ها از افراد دیگر برای کنترل سایت و خدمات رسانی تقاضای کمک کرده اند.

حسینی در رابطه با وضع قانون برای کسب و کارهای اینترنتی یادآور شد: به نظر من لازم نیست اینکار را قانونمند کرد و مردم را اجبار کرد که حتما بیایند و برای بوجود آوردن یک سایت از مجوز بگیرند؛ همه افراد جامعه می توانند وقت آزاددشان را در فضای مجازی صرف آموزش و خدمات رسانی به مردم کنند. بنابراین نمی توان مراحل ایجاد یک سایت را برای شهروندان سخت کرد.

وی اضافه کرد: ازطرف دیگر افزایش فروشگاههای اینترنتی نه تنها به کاهش هزینه ها بسیار کمک می کند بلکه سبب ایجاد بازار رقابتی نیز می شود به همین دلیل به نظر من در فضای مجازی باید کلاهبرداری ها و تخلفات را کنترل کنیم اما اگر با ایجاد یک سد مانع فعالیت های اقتصادی شویم، کار درستی بنظر نمی آید.

وی درباره عملکرد دولت یازدهم درخصوص گسترش کسب و کارهای اینترنتی گفت: دولت با گسترش فضای مجازی و افزایش باند و کاهش هزینه های اینترنت در توسعه کسب و کار اینترنتی نقش مهی را ایفا کرده است. امروزه مردم دیگر به راحتی با گوشی های هوشمند خود وارد اینترنت می شوند و از تمامی خدماتش بهره می برند؛ دسترسی بیش از 50درصد مردم جامعه به اینترنت را دولت فراهم کرده است.

رییس کمیسیون اصل 44 و محیط کسب و کار اتاق ایران در پایان گفت: افزایش سرعت اینترنت به نسبت گذشته مسیر گسترش کسب و کار در فضای مجازی را بوجود آورده است که البته خود دولت نیزاز بهبود وضع فضای مجازی در انجام کارها سود می برد؛ بطور مثال با بهبود وضع اینترنت و بوجود آوردن سامانه های مختلف از حضور فیزیکی مردم در سازمانها و اداره های مختلف کشور جلوگیری کرده اند.

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: آرش محمدی

402

کد خبر: 741586

وب گردی

وب گردی