بلغارستان سفیر خود را از ترکیه فراخواند

 بلغارستان پنجشنبه چند روز پس از آنکه آنکارا را به دخالت در انتخابات پارلمانی بلغارستان که قرار است بیست و ششم مارس برگزار شود متهم کرد، سفیر خود را در ترکیه برای مشورت فراخواند. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه؛
وزارت خارجه بلغارستان جزئیات بیشتری درباره فراخواندن سفیر خود از آنکارا که معمولا برای نشان دادن خشم کشورها صورت می گیرد ارائه نکرد.
بلغارستان هفته گذشته در اعتراض به دخالت ترکیه در تبلیغات انتخاباتی حزب «دوست» اقلیتهای ترکیه در بلغارستان که مورد حمایت آنکارا قرار دارد ، سفیر ترکیه را احضار کرده بود.
این کشور همچنین از آنکارا به علت تشویق حدود 60 هزار شهروند بلغاری ساکن ترکیه برای رای دادن به نفع حزب «دوست» انتقاد کرد و این اقدام را «دخالت مستقیم در امور داخلی بلغارستان» دانست.
بلغارستان که عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود 270 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه دارد.
درحالی که روابط بین چند کشور اروپایی با ترکیه به علت جلوگیری از مشارکت مسئولان ترکیه در تجمعات انتخاباتی در برخی کشورهای اروپایی پیش از همه پرسی 16 آوریل در ترکیه، متشنج شده است صوفیه نگران است این تنش در توافق بین اتحادیه اروپا و ترکیه درباره مهاجرت که مارس سال گذشته امضا شد تاثیر داشته باشد.
اما استفان یانیف وزیر دفاع بلغارستان پنجشنبه گفت:« بلغارستان طرحی را آماده کرده است که در صورت لغو توافق بین ترکیه و اتحادیه اروپا از آن استفاده خواهد کرد.»
وی افزود:«در حال حاضر هیچ نشانه ای در خصوص افزایش فشار بر مرزهای بلغارستان وجود ندارد.»
حدود 19 هزار مهاجر در سال 2016 در بلغارستان ثبت نام کردند که بخش گسترده ای از آنها به علت بسته بودن راه بالکان به غرب اروپا در این کشور باقی مانده اند.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 741591

وب گردی

وب گردی