یونسی: ویژگی های وحدت محور فاطمه زهرا (س) بیشتر معرفی شود

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی گفت: ما باید به گونه فاطمه زهرا (س) را معرفی کنیم که ویژگی های وحدت محور آن حضرت، نمود و تجلی بیشتری پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز، علی یونسی، روز پنجشنبه در نشست کارگاه آموزشی، نویسندگان، محققان و پژوهشگران شرکت کننده در همایش ملی ریحانه النبی در شهرستان مُهر بیان کرد: همه جهان اسلام، حب فاطمه زهرا (س) را لازمه ایمان می دانند و این به معنای آن است که در جامعه اسلامی، این بانوی بزرگوار در محور وحدت قرار گرفته و این جایگاه به لحاظ اعتقادی وجود دارد.

وی، با اشاره به اینکه، ترجمان و تجلی عملی قرآن، پیامبر و آل پیامبر است، گفت: محور اصلی و اساسی اسلام اهل بیت (ع) هستند و محور اهل بیت، زهرای مرضیه (س) است.
یونسی افزود: محور بودن، بزرگترین ویژگی آن حفظ وحدت و کیان آن حقیقت است و بی شک اگر محور نباشد مرکز هم وجود ندارد.
دستیار ویژه رئیس جمهوری ادامه داد: هیچ مسلمانی نیست که خود را مسلمان بداند اما عشق و علاقه به فاطمه زهرا (س) را واجب و لازم نداند و این بیانگر ویژگی وحدت محور زهرای مرضیه (س) است.
وی ادامه داد: باید اساس و بقا وحدت و ادامه و استمرار اسلام، وجود مقدس حضرت زهرا (س) باشد و نمی شود حقیقتی که برای حفظ وحدت خلق شده برخلاف خودش تفسیر کنیم.
همایش ملی ریحانه النبی که بیست و سوم اسفند ماه جاری در شهرستان مُهر گشایش یافت، امروز (پنجشنبه) در بخش علمی به کار خود پایان داد اما این همایش در بخش جشن های مردمی کوثر ویژه میلاد خجسته حضرت زهرا (س)، نمایشگاه قرآن و عترت و صنایع دستی تا بیست و نهم اسفند که مصادف با سالروز ولادت دخت گرامی پیامبر اسلام است، ادامه دارد.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

دریافت کننده: فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 741592

وب گردی

وب گردی