هیات های پارلمانی ایران و روسیه اوضاع سوریه را بررسی کردند

هیات های پارلمانی ایران و روسیه دو کشور متحد سوریه اوضاع این کشور را بررسی کردند و مذاکرات سوری آستانه را که به ابتکار تهران، مسکو و آنکارا برگزار می شود، مهم خواندند.

به گزارش ایسکانیوز، در نشست ویدیو کنفرانسی هیات های پارلمانی دو کشور که امروز (پنجشنبه) برگزار شد، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی، مرتضی صفری نطنزی و رمضانعلی سبحانی فر نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت داشتند.

کنستانتین کاساچیف رئیس کمیسیون بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) و ایگور موروزوف رئیس گروه دوستی پارلمانی این کشور و ایران و همچنین و ولادیمیر جباروف دیگر نمایندگان مجلس روسیه بود.
در این نشست، ابعاد مختلف همکاری های ایران و روسیه با سوریه در مکبارزه با تروریسم و تلاش برای حل سیاسی بحران این کشور در قالب گفت وگوهای سوری در آستانه پایتخت قزاقستان و همچنین ژنو مورد بررسی قرار گرفت.
کاساچیف در باره اهمیت این نشست به خبرنگاران گفت: نشست هیات های پارلمانی بسیار مهم و سازنده است، زیرا نشان می دهد پارلمان های ایران و روسیه مانند دولت های دو کشور در باره اوضاع سوریه یک باور را دارند.
وی اظهارکرد: پشتیبانی های ایران از همکاری های ضد تروریستی روسیه با سوریه و همگرایی مواضع در نشست سوری آستانه بسیار ارزشمند است و مسکو اهمیت این همکاری ها را می داند و قدردان آن است.
بروجردی نیز در جریان این نشست راه دور با اشاره به حمایت های خارجی از گروههای تروریستی ضدسوری گفت که مواضع مشترکی در باره بحران سوریه و کمک به دولت این کشور داریم که درست است.
وی اظهار کرد که اوضاع سوریه نتیجه بحران تحمیلی آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای این کشوراست.
موروزوف نیز اظهار کرد: اگر غربی ها در پی حل بحران سوریه و پایان درگیری چند ساله این کشور بودند تروریست ها را تسلیح و تجهیز نمی کردند.
نشست سوری آستانه که با ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برگزار می شود سبب شد برای نخستین بار نمایندگان گروههای مسلح ضددولتی پذیرنده توافق آتش بس با هیات نمایندگی دولت سوریه مستقیم در پایتخت قزاقستان مذاکره کنند.

دریافت کننده: فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 741593

وب گردی

وب گردی