مراسم بزرگداشت حاج احمد خمینی در حرم مطهر امام (ره) برگزار شد

مراسم شب جمعه آخر سال با هدف احیای یاد و خاطره عزیزان در خاک خفته و یادبود درگذشتگان بیت امام خمینی(ره) از جمله مرحوم حاج احمد خمینی، مرحومه خدیجه ثقفی همسر امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم پنجشنبه شب با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و اعضای بیت امام خمینی، جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از علما، روحانیون، مسئولان و شخصیت های سیاسی، خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

در این مراسم باشکوه یکی از قاریان قرآن به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداختند.
یکی از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه در این مراسم به شخصیت برجسته فرزند صالح امام خمینی(ره) حاج احمد خمینی اشاره کرد و بیان داشت: مرحوم حاج احمد آقا جزو شخصیت هایی بود که اگر در قبل از پیروزی انقلاب در کنار امام نبود به حتم انقلاب به پیروزی نمی رسید وهمچنین اگر بعد از انقلاب هم کنار امام خمینی(ره) نبود انقلاب تداوم نمی یافت.
حجت الاسلام محمد علی خسروی با اشاره به اینکه مرحوم حاج احمد خمینی رابط امام(ره) و مسئولان بود اظهار داشت: ایشان راستگو ترین فردی بود که در نهایت امانتداری سخنان امام خمینی(ره) به مسئولان و سخنان مسئولان را به امام انعکاس می داد.
وی ادامه داد: حاج احمد خمینی پس از رحلت امام در تعیین، تایید و اطاعت از رهبری نقش به سزایی داشت و با هوش و بصیرت خود اجازه انحراف انقلاب را نداد.
خسروی در بخش دیگری از سخنان خود به زندگی بانو خدیجه ثقفی همسر مکرمه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگ در زندگی پربرکت 96 ساله خود فرازها و فرودهای فراوانی را تجربه کرد ولی همواره از خط امام(ره) و راه انقلاب و اسلام خارج نشد.
وی ادامه داد: بانو خدیجه ثقفی جزو خانواده های مومن و با نسب بود که از طرف پدری خاندانی عالم پرور و از طرف مادری به بزرگان اجتماعی می رسید.
خسروی با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز مرحوم بانو خدیجه ثققی عقلانیت او بود خاطرنشان کرد: عقلانیت و تعقل این بانوی بزرگ در بسیاری از جاها و گذرگاه های سخت نهضت انقلاب به کمک امام خمینی(ره) آمد و این مرد بزرگ تاریخ ایران را در پیروزی نهضت اسلامی کمک و یاری رساند.
وی با بیان اینکه این بانو نمونه کامل یک فرمانده مقتدر بود عنوان داشت: زمانی که حضرت امام خمینی(ره) در تبعید، زندان های ساواک بود او به خوبی خانواده و فرزندان حضرت امام خمینی(ره) را مدیریت و راهنمایی می کرد.
این استاد موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) ادامه داد: امام خمینی(ره) اگر همسری به مقتدری بانو خدیجه ثقفی نداشت به طور حتم نمی توانست انقلاب را به پیروزی برساند و تداوم دهد.
خسروی به تربیت اسلامی و درست فرزندان امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: فرزندانی که در دامن این چنین بانوی مدیر، مقتدر، امانتدار، صبور و راستگویی بزرگ شوند و از چشمه معرفت مرد بزرگی مانند امام خمینی(ره) سیراب شوند هرگز به انحراف و نقصان کشیده نمی شوند.
وی ادامه داد: اگر شخصیت و زندگی مشترک این بانوی بزرگ ایرانی به صورت روشن به جوانان معرفی شود و آنان این فرد را الگوی خود قرار دهند بسیاری از مشکلات جامعه و منیت هایی که زوجین گرفتار آن هستند از زندگیشان رخت خواهد بست.

دریافت کننده: فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 741601

وب گردی

وب گردی