رئیس جمهور چین: بهترین راه حل اختلافات خاورمیانه گفت وگو و توسعه است

رئیس جمهوری خلق چین در ملاقات با «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در پکن با تاکید بر مداخله نکردن کشورها در مسائل خاومیانه، گفت وگو را بهترین راه حل مشکلات کنونی این منطقه دانست.

به گزارش ایسکانیوز، «شی جین پینگ» در این دیدار که شب گذشته (پنجشنبه) صورت گرفت همچنین تاکید کرد که مساله خاورمیانه موضوعی بسیار حساس است و «توسعه» هم می تواند یکی دیگر از راههای مهم پایان اختلافات کنونی باشد.
رئیس جمهوری چین خواستار آن شد که همه طرف ها اختلافاتشان را بر اساس گفت وگو حل و فصل کرده و نقش سازمان ملل و نهادهای ذیربط را در مسایل خاورمیانه مد نظر قرار دهند.
بلندپایه ترین مقام کشور چین تصریح کرد که پکن با همه کشورهای مسلمان روابط نزدیک و بر اساس همزیستی مسالمت آمیز دارد و این نمونه ای از ارتباطات خوب تمدن ها با یکدیگر است.
پادشاه عربستان نیز در این دیدار سیاست چین برای همزیستی صلح آمیز و گفت وگو به منظور حل مسایل خاورمیانه را مورد تقدیر قرار داد و گفت که چین می تواند نقش فعالتری در این منطقه بر عهده بگیرد.
ملک سلمان در عین حال خاطر نشان کرد که عربستان به سیاست چین برای حل و فصل اختلافات با گفت وگو و روش های صلح آمیز احترام می گذارد.
طرفین همچنین در این ملاقات درباره همکاری در بخش های مالی و بانکی، فضایی و هوانوردی، سرمایه گذاری، امنیت، گردشگری، فناوری، ارتباطات، انرژی، آموزش و پرورش و بهداشت عمومی بحث و تبادل نظر کردند.
چین و عربستان روز گذشته (پنجشنبه) نیز 35 سند همکاری به ارزش 65 میلیارد دلار امضا کردند.
ملک سلمان با کاروانی بالغ بر یک هزار نفر مشغول بازدید از کشورهای مختلف آسیایی است. او پیش از سفر به چین از کشورهای ژاپن، مالزی و اندونزی دیدن کرده است.

منبع: ایرنا

۳۰۳

کد خبر: 741612

وب گردی

وب گردی