مروری بر دستاوردهای جهاد دانشگاهی در سال ۹۵

جهاد دانشگاهی در سال جاری شاهد دستاوردها، موفقیت‌ها و اقدامات متعددی بود که به همت جهادگران این نهاد صورت پذیرفت. در این گزارش به معرفی مهمترین دستاوردها و رویدادهای این نهاد در سال جاری پرداخته می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، جهاد دانشگاهی نهادی است عمومی و غیردولتی که زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و در چارچوب اختیارات قانونی فعالیت می‌کند. شکوفایی استعدادها و گسترش تحقیقات در سطح جامعه، ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی و پیوند دانش با صنعت به منظور دستیابی به خوداتکایی از جمله اهداف این نهاد است. در سال جاری این نهاد شاهد دستاوردها، موفقیت‌ها و اقدامات متعددی بود که به همت جهادگران این نهاد صورت پذیرفت که در ادامه بخشی از این دستاوردها آمده است:


افتتاح خط تولید داروی گیاهی ملیتروپیک (ضد آلزایمر)
در سال جاری این نهاد موفق به رونمایی از «داروی گیاهی ملیتروپیک (کنترل آلزایمر)» و افتتاج خط تولید این دارو در پژوهشکده گیاهان دارویی و همچنین «اولین خانواده باکتریایی کشور» در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با حضور وزیر بهداشت و نیز رونمایی از «پر قدرت‌ترین فرستنده FM کشور» توسط واحد خواجه نصیر و «نخستین جلد مجموعه ایرانی آموزش زبان انگلیسی» شد.

موفقیت‌های پژوهشی و فناورانه
حرکت نخستین اتوبوس آزمایشگاه سیار «سلول‌های بنیادی برای همه» به همت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، کسب رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی توسط جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی، انتخاب فصلنامه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در بین مجلات علوم پزشکی جشنواره رازی و ذخیره‌سازی هزارمین رده سلولی در بانک سلول‌های انسانی و جانوری توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی، بخشی از موفقیت‌های این نهاد است.

همایش، گردهمایی و جشنواره‌ها
برپایی نمایشگاه دستاوردهای تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی در سازمان برنامه و بودجه، برگزاری و اهدای جوایز هفدهمین جشنواره بین‌المللی رویان، همایش «فرهنگ دانشگاهی و نهادینه شدن گفتمان علم در راستای تحقق نقشه جامع علمی کشور» توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی، پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی و یازدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر، یازدهمین همایش ملی علمی-فرهنگی خلیج فارس، همایش بررسی راهکارهای پیشگیری از سرقت علمی، کنفرانس ملی حفاظت محیط زیست، اختتامیه شانزدهمین دوره پایان‌نامه سال دانشجویی و برگزاری اولین مسابقه دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی و اولین همایش بین‌المللی مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی، از دیگر فعالیت‌های اعضای این نهاد در سال جاری است.
یادآور می‌شود، تدوین برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی که از برنامه‌ای ۳ ساله به برنامه‌ای ۵ ساله تغییر یافت، از مهمترین فعالیت‌های انجام شده جهاد در سال ۹۵ بود.

منبع:ایکنا

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 741629

وب گردی

وب گردی