اجرای بیش از ۳۰ پروژه اساسی در لواسان تنها در مدت ۲ سال

شهردار لواسان با اشاره به افزایش درآمد شهرداری لواسان از محل پرداخت عوارض و مشارکت مردم این شهر از اجرای بیش از ۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان تنها در مدت دو سال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی مرادی در بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی و فرهنگی شهر لواسان گفت: در سال ۱۳۹۵ حدود ۷۲ درصد بودجه شهرداری این شهر در حوزه عمرانی و تنها ۲۸ درصد صرف هزینه‌های جاری شده است این در شرایطی است که از ۲۸۰ میلیارد تومان بودجه پروژه های عمرانی تاکنون ۲۳۰ میلیارد پرداخت شده و در حقیقت تلاش کرده ایم مطالبات پیمانکاران را به روز پرداخت کنیم.

وی افزود: در شرایطی که طی سال های گذشته به شدت شاهد افت ساخت و سازها هستیم اما شهرداری لواسان توانست درآمد ۳۸ میلیاردی سال ۱۳۹۳ را به ۱۲۱ میلیارد در سال ۱۳۹۴ و نهایتا به ۱۴۶ میلیارد در سال جاری افزایش دهد؛ عمده این درآمد محقق شده تنها از طریق مشارکت مردم و حرکت شهرداری لواسان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی بدست آمده است.

وی ادامه داد: بخش عمده مطالبات شهرداری لواسان با تشکیل کمیسیون وصول مطالبات تجزیه و تحلیل شد و پس از انجام کار ممیزی که برای اولین بار از سال ۱۳۴۹ و پس از ۴۶ سال در لواسان انجام شد به تدریج وصول مطالبات از شهروندان آغاز شد و آنها نیز با اعتماد این که پول‌های پرداختی در شهر خودشان هزینه خواهد شد مشارکت خوبی در این امر داشتند که نهایتا موجب افزایش درآمدهای شهرداری این شهر شد.

شهردار لواسان با اشاره به اینکه با اجرای ۳۱ پروژه عمرانی در این شهر ۷۰۰ موقعیت شغلی جدید ایجاد شده است افزود: تلاش شده که همه اقدامات با هدف ایجاد درآمد پایدار و اشتغال پایدار انجام شود، بی تردید شهرداری ها در تامین هزینه ها خودکفا هستند و گریزی جز ایجاد اشتغال های پایدار و درآمدهای پایدار ندارند لذا شهرداری لواسان نیز با ساخت کافی شاپ ها و رستوران ها و توسعه گردشگری در این شهر برای تحقق این مهم تلاش کرده است.

وی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های موجود در منطقه با در نظر داشتن سیاست های اقتصاد مقاومتی با امور آب منطقه‌ای هماهنگ شد و در این شهر بوستانی مدرن با بهره گیری از دانش روز در سه جناح شمالی، جنوبی و شرقی ساخته شد. بوستانی با ۳۳ هزار متر مربع وسعت که با اعتبار بیش از ۱۷ میلیارد به بهره برداری رسید. قطعا این بوستان امروز در شرایطی که زمین در این شهر قیمت بسیار زیادی دارد به یک سرمایه عمومی برای همه شهروندان مبدل شده است.

مرادی به تحقق نظارت تصویری شهر لواسان اشاره و تاکید کرد: لواسان نخستین شهری بود که نظارت و پایش تصویری را در کشور تکمیل کرد. در حال حاضر شهر در حوزه امنیتی در پوشش کامل قرار گرفته است و موجب رضایت و اطمینان خاطر شهروندان این شهر شده است و بزودی و در فازهای بعدی به لحاظ کنترل ترافیک و تردد نیز این شهر در پوشش کامل قرار خواهد گرفت.

وی به آسفالت و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی معابر و همچنین خرید تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین راهداری و عمرانی برای شهرداری این شهر به عنوان اقدامات انجام شده در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: ۱۹ میلیارد تومان در سال جاری برای انجام آسفالت جدید معابر و ترمیم برخی دیگر از معابر و همچنین نصب علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی ها هزینه شده است. ۱۳ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۲۳ دستگاه ماشین آلات سبک و نیمه سنگین نیز در سال جاری خریداری و به تجهیزات شهرداری این شهر اضافه شد.

وی افزود: در جهت گام برداشتن برای توسعه گردشگری در لواسان ساحل سازی چهار دریاچه به وسعت ۷ هکتار با معماری و منظر کارشناسی طراحی و پیاده سازی شد و همزمان جاده سلامت و پیست دوچرخه سواری نیز اجرایی شد که امروز مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

شهردار لواسان این شهر را جز شهرهایی که سرانه بالای فضای سبز دارند خواند و افزود: شهر لواسان با داشتن سرانه فضای سبز ۴۷ متر مربعی و همچنین سرانه ورزشی بیش از ۳ مترمربع امروز در وضعیت خوبی قرار دارد البته در سال های گذشته برای افزایش سرانه های خدماتی این شهر گام های موثری برداشته شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت گلخانه این شهر اشاره و تاکید کرد: به زودی لواسان می تواند با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد قابلیت تولید گل و گیاه شهرهای اطراف و حتی تهران را داشته باشد که این امر نیز می تواند یکی از موارد ایجاد اشتغال پایدار و درآمد پایدار برای شهر لواسان باشد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 741638

وب گردی

وب گردی