مقام مسئول در وزارت خارجه یمن: هماهنگی عربستان و آمریکا برای توسعه دامنه جنگ در منطقه است

یک مقام مسئول در وزارت خارجه یمن در گفت و گو با شبکه خبری المسیره گفت: هماهنگی عربستان و آمریکا در واشنگتن با هدف توسعه دامنه جنگ در منطقه صورت می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز این شبکه خبری به نقل از این منبع امروز جمعه افزود: ما اقدامات سیاسی، مذاکرات ودیدارها وسخنان اعلام شده ونشده درباره یمن طی هفته های گذشته از جمله جلسه اخیر کنگره آمریکا ودیدارهای مقامات عربستانی وآمریکایی و صدور مجوز حمله پهپاد های آمریکا به القاعده وداعش در هر نقطه ای از جهان را پیگیری می کنیم.
وی افزود: هر گام سیاسی یا نظامی آمریکا در منطقه درباره یمن باید ضرورت احترام به حاکمیت ملی ، حقوق و خواسته های مردم یمن را مد نظر قرار دهد واز شرایط اقتصادی امنیتی کنونی ناشی از تجاوز عربستان به یمن در جهت کشتار بیشتر مردم یمن سوء استفاده نشود.
این مقام مسئول با تاکید بر حل سیاسی مسالمت آمیز وعادلانه بحران یمن خواستار توقف تجاوز وبمباران کورکورانه مردم این کشور ، رفع محاصره ظالمانه، لغو تحریم های غیر قانونی بر یمن همچنین برخی از رهبران ملی این کشور بر اساس بند هفتم که با منشور سازمان ملل مغایرت دارد شد.
این منبع خواستار پرداخت خسارت ومجازات جنایتکاران جنگی درچارچوب مذاکره مستقیم با عربستان و برداشتن گام های سیاسی وامنیتی برای برگرداندن اوضاع به حالت قبل از تجاوز شد.
این منبع وزارت خارجه یمن ضمن هشدار به اینکه اقدامات یکجانبه عربستان وآمریکا منجر به جنگ فراگیر در منطقه که دامنگیر عربستان ودیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد شد، افزود: این المر، منجر به تغییر نقشه منطقه و معادلات سیاسی و به ضرر عربستان ودیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس تمام خواهد شد.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد . این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: حسین نقاشی

کد خبر: 741647

وب گردی

وب گردی