کاهش ۲.۳ درصدی شمار کشته‌ شدگان حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه امسال/ بیشترین افزایش کشته ها در خوزستان

گزارش سازمان پزشکی قانونی حاکی است شمار کشته‌ شدگان حوادث رانندگی در 10 ماه سال 95 در مجموع نسبت به دوره مشابه سال گذشته 2.3 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، از وزارت راه و شهرسازی، شمار کشته شدگان بر اساس تفکیک درون و برون شهر، حاکی از کاهش 3.3 درصدی تلفات در بیرون شهرها، افزایش 1.1 درصدی در درون شهرها و کاهش 3.2 درصدی در بخش روستایی است.
برپایه این گزارش، استان‌های فارس، خراسان رضوی و تهران بیشترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین افزایش کشته‌ها نسبت سال گذشته در استان‌های خوزستان با 16 درصد، چهارمحال و بختیاری با 13.7 درصدی و فارس با 2.8 درصد بوده است.
بیشترین کاهش‌ها نسبت به سال گذشته در استان‌های ایلام با 22.9 و خراسان رضوی با 13.6 درصد بوده و بیشترین کاهش تلفات رانندگی در راه‌های برون‌شهری و روستایی نسبت به سال گذشته، متعلق به استان‌های فارس و خوزستان و در راه‌های درون‌شهری نیز متعلق به آذربایجان شرقی، خوزستان و مازندران بوده است.
این گزارش می افزاید: متوسط نرخ جریان تردد در شبکه راه‌های برون ‌شهری کشور تا پایان بهمن ‌ماه، 332 وسیله نقلیه در ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال 4.08 درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر کشور اعلام کرده بود، میزان تلفات جاده ای از 28 هزار فوتی در سال 85 به 16 هزار نفر رسیده است به گونه ای که اکنون گفته می شود این رقم به 14 هزار نفر نزدیک شده است.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / منتشر کننده: نقاشی

کد خبر: 741651

وب گردی

وب گردی