افزایش تدابیر امنیتی اسرائیل در مناطق مرزی با لبنان

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که ارتش این رژیم به تازگی تدابیر امنیتی خود را در اطراف شهرک های مرزی فلسطین اشغالی با لبنان افزایش داده است.

به گزارش ایسکانیوز پایگاه خبری العهد لبنان امروز (جمعه) به نقل از این شبکه نوشت که رژیم صهیونیستی این اقدامات را با هدف جلوگیری از اقدامات حزب الله لبنان در صورت وقوع جنگ با این رژیم انجام می دهد.
در این گزارش آمده است: اوضاع امنیتی در مناطق شمالی اسرائیل به ظاهر آرام است اما در عین حال اسرائیل خود را برای نبرد آینده آماده می کند. از آنجا که حزب الله در جنگ آینده تلاش خواهد کرد با نفوذ به یکی از شهرک های مرزی، بر تعدادی از منازل سیطره پیدا کند، نیروهای قدیمی متشکل از برخی عناصر بازنشسته تعویض شده و جای خود را به نیروهای آماده باش می دهند.
شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: در صورت وقوع این اتفاق و نفوذ به یکی از شهرک ها، نیروهای ارتش ظرف چند دقیقه می توانند خود را به مکان حادثه برسانند. بر همین اساس، قرار شد در داخل هر کدام از شهرک ها، نیروی نظامی آماده باش از ساکنان همان شهرک تشکیل شود و این نیروها جایگزین نیروهای قدیمی موجود شوند.
به گزارش این شبکه، این طرح تا کنون در شهرک «برعام» عملا به اجرا گذاشته شده و چند تن از نیروهای ذخیره تیپ چتربازان و تیپ موسوم به «گولانی» با پایان دوره ماموریت خود به داخل شهرک بازگشته و کار خود را در نزدیکی خانه و محل زندگی خود ادامه می دهند.
گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی در حالی است که پیش از این نیز «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به افزایش تحرکات این رژیم در مرز با لبنان و ایجاد دیوارهای بتونی در این مناطق اشاره کرده بود.
بسیاری معتقدند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد با بهره گیری از فرصت حضور «دونالد ترامپ» در کاخ سفید که مواضع نزدیک تری به نتانیاهو در مقایسه با «باراک اوباما» دارد، دست به تنش نظامی جدیدی در منطقه بزند.
بسیاری از کارشناسان بر این نظرند موفقیت های جبهه مقاومت در منطقه بویژه در سایه تثبیت دولت سوریه و کاهش قدرت گروه های تکفیری، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.
حزب الله لبنان بارها اعلام کرده که به عنوان عضوی از محور مقاومت هر اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را با واکنش تند پاسخ خواهد داد.
رژیم صهیونیستی سال ها لبنان را در اشغال داشت اما در سال 2000 و پس از سال ها تلاش گروه های مقاومت، مجبور به عقب نشینی از این کشور شد.
در سال 2006 نیز بین حزب الله و رژیم صهیونیستی به مدت 33 روز جنگ درگرفت.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: حسین نقاشی

کد خبر: 741681

وب گردی

وب گردی