افزایش گرد و غبار در نیمه‌های غربی و شرقی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از افزایش گردوخاک در نیمه‌های غربی، جنوب غربی، جنوبی و شرقی کشور در روزهای جمعه و شنبه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، احد وظیفه اظهار کرد: با انتقال گردوخاک از عراق و شمال عربستان به کشور، جمعه ۲۷ اسفند در برخی نقاط جنوب، جنوب غرب وغرب گردوغبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی امروز و فردا وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط نواحی شرقی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی و داده های هواشناسی امروز در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب و جنوب شرق بارش باران و گاهی رعدوبرق به صورت پراکنده ادامه دارد. همچنین در نیمه‌های شرقی و شمال شرق کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور افزود: در روز شنبه نیز با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور، ابتدا نیمه شمال غربی کشور و بتدریج غرب و در روز یکشنبه نیز نیمه غربی کشور تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد. که بر این اساس برای مناطق مذکور در روزهای یاد شده رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد و برای مناطق مستعد تگرگ و مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: برای تهران نیز در روز جمعه ۲۷ اسفند آسمانی نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید و در اواخر وقت نیز کاهش ابر، روز شنبه ۲۸ اسفند آسمانی نیمه ابری بتدریج افزایش ابر در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد شدید و روز یکشنبه ۲۹ اسفند نیز آسمانی نیمه ابری بتدریج ابری اواسط روز رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / منتشر کننده: نقاشی

کد خبر: 741696

وب گردی

وب گردی