کره شمالی: آمریکا در شبه جزیره کره تمرین پرتاب بمب اتمی انجام داده است

کره شمالی با اعلام اینکه جنگنده های نظامی آمریکا در منطقه شبه جزیره کره تمرینات ویژه پرتاب بمب اتمی داشته اند، انجام این گونه عملیات را بسیار خطرناک دانست.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری کره شمالی روز جمعه در گزارشی اعلام کرد این تمرینات توسط بمب افکن های «بی - 1 بی» آمریکا صورت گرفته که برای انجام رزمایش مشترک سالانه با کره جنوبی به منطقه فرا خوانده شده اند.
این گزارش با انتقاد شدید از روند در پیش گرفته شده توسط آمریکا تصریح کرد که رزمایش هایی از این دست می تواند منطقه را به شدت متشنج کند.
گزارش حاکیست، در جریان این رزمایش ویژه که به مدت یک ساعت و بر فراز کره جنوبی انجام شده است، بمب افکن های مذکور از پایگاه هوایی «آندرسون» در جزیره «گوام» در اقیانوس آرام به منطقه اعزام شده اند.
کره شمالی این حرکت را خطرناک دانست و اعلام کرد که آمریکا با تجهیزات راهبردی و تسلیحات اتمی خود در حال به خطر انداختن منطقه است و قصد دارد جنگی تمام عیار به راه بیندازد.
از سوی دیگر خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی هم گزارش کرده است که ارتش های کره جنوبی و آمریکا تاکنون حاضر به تایید این گزارش نشده و در باره این رزمایش سکوت کرده اند.
در حالیکه کره شمالی تحرکات نظامی در منطقه را خطرناک توصیف می کند، ارتش کره جنوبی می گوید درباره برنامه های عملیاتی نمی تواند اطلاع رسانی کند.
این انتقادها در شرایطی مطرح می شود که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا دیدار رسمی خود از کره جنوبی از امروز (جمعه) آغاز کرده است.
تیلرسون دیروز (پنجشنبه) در توکیو پایتخت ژاپن گفت که به رغم دو دهه تلاش دیپلماتیک، مساله هسته ای کره شمالی حل نشده است اما در باره برنامه دولت جدید آمریکا در قبال این کشور اظهار نظر نکرد.
او امروز نیز در کره جنوبی با اعلام اینکه روش‌های گذشته برای خلع سلاح اتمی کره شمالی پاسخگو نبوده است، تاکید کرد که آمریکا و متحدانش در منطقه باید به دنبال اتخاذ رویکردهای جدیدی هستند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: حسین نقاشی

کد خبر: 741707

وب گردی

وب گردی