رئیس جمهوری مکزیک: شاهد تغییر نگرش آمریکا هستیم

«انریکه پنیا نیئتو» رئیس جمهوری مکزیک پنجشنبه شب به وقت محلی در دیدار با «آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا گفت: شاهد تغییر نگرش از سوی دولت ترامپ در رابطه با سیاست هایش نسبت به مکزیک هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه ال موندو نوشت: داستیس روز گذشته با هدف تاکید حمایتش از پنیا نیئتو در مقابل سردرگمی ایجاد شده به دلیل طرح ترامپ در گسترش دیوار مرزی و افزایش تعرفه برای صادرات مکزیکی، به این کشور سفر کرد .
به گفته این وزیر اسپانیایی ، پنیا نیئتو در دیداری که بین آنها برگزار شد، از همبستگی‌ اسپانیا با مکزیک در مورد مشکلات با آمریکا قدردانی‌ کرده و گفته است شاهد یک تغییر نگرش از سوی آمریکا نسبت به مکزیک هستیم. با این حال ، رئیس جمهوری مکزیک از دادن جزئیات بیشتر در این مورد که در چه زمینه هایی‌ این تغییرات صورت گرفته ا‌ند، خودداری کرد .
وزیر امور خارجه اسپانیا گفت که این دیدار برای تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو کشور بوده و رئیس جمهوری نسبت به پیشنهاد و موضع جدید مادرید درباره اظهارات آمریکا علیه مکزیک، درخواستی نداشته است.
وی گفت: رئیس جمهوری مکزیک ترجیح می‌ دهد که کارها را با صبر و احتیاط انجام دهد .
داستیس روشن کرد که موضع اسپانیا در این زمینه ، همواره حمایت از مکزیک اما بدون اظهارات بزرگی که هیزم بیشتری به آتش اضافه کند یا اینکه همانند یک مداخله تفسیر شود، است .
وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین ابراز داشت که از این امر نمی‌ ترسد که اعلام موضع به نفع مکزیک، روابط اسپانیا با آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد و معتقد نیست که تجدید نظر نفتا (پیمان تجارت آزاد بین آمریکا ، مکزیک و کانادا ) بر شرکت های اسپانیایی مستقر در مکزیک آثری بگذارد زیرا اکثر آنها برای بازار مکزیک هستند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: حسین نقاشی

کد خبر: 741709

وب گردی

وب گردی