در نخستین دیدار مرکل و ترامپ چه گذشت؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کاخ سفید دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کاخ سفید دیدار کرد.
دیدار ترامپ و مرکل می تواند تعیین کننده اینده ائتلاف دو سوی اقیانوس اطلس باشد و به روابط کاری میان سران این دو کشور شکل دهد.
بر اساس گزارش های منتشر شده، ترامپ پس از خوشامدگویی به مرکل در کاخ سفید، گفتگو با وی را در دفتر کاری خود آغاز کرد. در پایان این دیدار، دو طرف در گفتگو با خبرنگاران به طور خلاصه اعلام کردند این نشست به خوبی برگزار شد.
اعلام خبر این نشست در حالی است که کارشناسان پیشتر اعلام کرده بودند انتظار می رود دو طرف در دیدار خود به بررسی مسائلی از قبیل تامین بودجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و همچنین روابط با روسیه بپردازند. این نخستین دیدار مرکل و ترامپ پس از آغاز دوران ریاست جمهوری وی در ماه ژانویه بود.
ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا مساله سازمان ناتو نیز در این دیدار مورد بحث قرار گرفت، اعلام کرد دو طرف در این نشست مسائل زیادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
همچنین بر اساس گمانه زنی ها، مرکل در این دیدار از ترامپ درخواست خواهد کرد تا در خصوص حمایت از یک اتحادیه اروپای قدرتمند، تضمین دهد.
مرکل و ترامپ قرار است کنفرانس خبری مشترک خود را ساعت یک و 30 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی (ساعت 17 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ) برگزار کنند.

تایید :سرلک

کد خبر: 741721

وب گردی

وب گردی