همایش سراسری توجیهی اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران برگزار شد

همایش آموزشی، ‌توجیهی اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران در تالار اجتماعات استانداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این همایش علیرضا رحیمی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران گفت: در انتخابات باید تلاش کنیم استان و کشور را از عملکرد خود سربلند نماییم و هیچ چیز را در عملکردها بالاتر از قانون ندانیم و مصالح مردم را متناسب با قانون تامین کنیم و فضا را برای انتخاب اصلح از سوی مردم آماده کنیم.

وی افزود: رعایت عدل و انصاف متناسب با قانون و حرکت در مسیر اخلاق، وظیفه مهم ارکان برگزاری انتخابات است و نباید نگاه ها و سلیقه های سیاسی را در بررسی صلاحیت افراد دخالت داد.

رحیمی تاکید کرد: همه حق دارند در چارچوب قانون در انتخابات حضور پیدا کنند و مردم با رای خود صلاحیت واقعی افراد را مشخص می کنند و نگاهی بالاتر از قانون در بررسی صلاحیت ها برای انتخابات شوراها قابل قبول نیست و باید تلاش کنیم سطح شوراها یک قدم به شایستگی ارتقاء یابد.

وی خاطر نشان کرد: شایسته مردم نیست که بعد از سال های طولانی بعد از انقلاب حقوق حقه خود را به دست نیاورند و شهر و شورای شهر به جای خدمت رسانی به مردم درگیر دعواهای پیش پاافتاده باشد؛ لذا دقت برای حضور همه افراد صالح و توانمند در انتخابات شوراها در این شرایط حساس اهمیت زیادی دارد و باید بدانیم همه رفتارها و سکنات ما در منظر الهی مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش محمد قمی عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران نیز در سخنانی گفت: باید خدا را شکر کنیم که در آزمون خدمت‌رسانی به مردم قرار گرفتیم و تلاش کنیم در این آزمون سربلند باشیم و توجه کنیم که وظیفه سنگینی بر عهده ما در این انتخابات گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: آبروی مسلمان از آبروی کعبه بالاتر است و ما باید حافظ این آبرو باشیم و در بررسی صلاحیت ها باید مراقب بود که براساس سلیقه عمل نشود و ملاک قانون قرار گیرد و بی جهت شرافت و آبروی خود را برای خوشایند کسی نفروشیم.

قمی با اشاره به نقش شورای شهر در تعالی فرهنگ شهری گفت: شورای شهر باید الگوی رفتار درست شهروندی باشد و باید فرصت برای حضور همه کسانی که توانمندی خدمت دارند فراهم شود و مردم با رای خود صلاحیت واقعی افراد را تعیین کنند و ما براساس سلایق سیاسی حق تصمیم گیری برای مردم و قضاوت در مورد شایستگی افراد را نداریم و قانون ملاک عمل بر این حوزه است.

تنظیم کننده: فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 741775

وب گردی

وب گردی