وزیر علوم اعلام کرد: ۴۰۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت بدهی‌های گذشته دانشگاهها به پیمانکاران اختصاص یافت

وزیر علوم گفت: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و موافقت وزارت امور اقتصادی و دارایی، مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال از محل انتشار اوراق صکوک اجاره برای پرداخت بدهی دانشگاه ها به پیمانکاران اختصاص یافت.

دکتر محمد فرهادی تاکید کرد: با این اقدام کم نظیر که پس از تلاش های زیاد به نتیجه رسیده است است، بدهی های گذشته دانشگاهها و موسسات پژوهشی که عمدتاً برجای مانده از دولت گذشته است تسویه خواهد شد.

وی افزود: وزارت علوم در دولت تدبیر و امید اهمیت زیادی برای تجهیز زیرساختهای دانشگاهها قائل است به طوری که در چهار سال گذشته، ۱۰۰ درصد اعتبارات تصویب شده برای تجهیز، تعمیر و محوطه سازی دانشگاهها را تخصیص داده است.

وزیر علوم گفت: تخصیص کامل چنین اعتباری برای تجهیزات و تعمیرات دانشگاهها در تاریخ آموزش عالی کشور بی سابقه است.

دکتر فرهادی بر ضرورت مدیریت سبز و ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاهها تاکید کرد و گفت: استقرار مدیریت سبز در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را می توان در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در آموزش عالی ارزیابی کرد.

وزیر علوم استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: برای اولین بار در تاریخ آموزش عالی ردیف مستقلی برای اجرای طرحهای مدیریت سبز در دانشگاهها و موسسات پژوهشی در انرژی ایجاد شده است که در سال آینده برای کمک به اجرای اینگونه طرحها در اختیار دانشگاهها و موسسات پژوهشی قرار خواهد گرفت.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 741780

وب گردی

وب گردی