ترافیک اردوی راهیان نور دانشجویان در اسفند/۱۱۰هزار نفر اعزام شدند

دانشجویان از سراسر کشور در ماه پایانی سال خودر ا برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس آماده می کنند و به گفته رئیس بسیج دانشجویی ۱۱۰ هزار دانشجو به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند.

به گزارش ایسکانیوز، اردوهای راهیان نور دانشجویی با هدف آشنایی دانشجویان با مناطق عملیاتی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه راه اندازی شد.

دانشجویان می توانند در این برنامه فرهنگی، از نزدیک با مناطق عملیاتی در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند و همچنین از طریق توضیحات فرماندهان دوران دفاع مقدس با جزئیات دفاع دلاور مردان میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

اعزام ۱۱۰ هزار دانشجو به اردوی راهیان نور

داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: در سال ۹۵، ۱۱۰هزار نفر از دانشجویان به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد و ما امیدواریم که این تعداد را برای سال آینده افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: برای اینکه تعداد دانشجویان اعزامی به مناطق راهیان نور را افزایش دهیم، باید مناطقی را که دانشجویان را اعزام می‌کنیم اضافه کرده و همچنین دانشجویان را در طول سال به این اردوها اعزام کنیم و اعزام آنها فقط به اسفندماه خلاصه نشود.

گره زدن اردوی راهیان نور به اردوهای جهادی

رئیس بسیج دانشجویی افزود: یکی از کارهای جدیدی که امسال انجام خواهد شد گره زدن اردوی راهیان نور به اردوهای جهادی است بطوری که امسال دانشجویانی که به مناطق عملیاتی اردوهای راهیان نور در خوزستان اعزام می‌شوند برای رفع مشکل زیست محیطی ریزگردها، درخت کاری خواهند داشت. همچنین مناطق محرومی شناسایی شده اند که دانشجویانی که به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند فعالیت خود را در این مناطق محروم شروع خواهند کرد.

حضور یک هزار دانشجوی غیرایرانی در راهیان نور ۹۵

گودرزی افزود: امسال میزبان هزار نفر از دانشجویان غیرایرانی در اردوهای راهیان نور نیز خواهیم بود چون این امر مقوله مقاومت داخلی نیست. این رشادت‌ها حتماً قابل الگوبرداری برای همه ملت‌های مسلمان است.

راه اندازی اردوهای ویژه دانشجویان اهل سنت

وی افزود: همچنین امسال اردوی راهیان نور دانشجویی اهل سنت نیز راه اندازی خواهد

ردیف دانشگاه اعزام کننده زمان آغاز اردوهای راهیان نور در دانشگاه های مختلف مناطق مورد بازدید
۱ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (ره)

برنامه بازدید برادران دانشجو از ۲۱ تا ۲۵ اسفندماه

برنامه اردوی خواهران از ۲۰ تا ۲۴ اسفندماه ۹۵

دوکوهه، یادمان شهدای هویزه
۲ دانشگاه علوم پزشکی ایران از ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه انجام شد مناطق عملیاتی جنوب کشور
۳ مراکز آموزش عالی استان استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام دانشجویان دختر و پسر از تاریخ ۴ اسفندماه آغاز و تا ۲۴ اسفندماه ۹۵ انجام شد مناطق عملیاتی جنوب، یادمان‌های معراج شهدای اهواز، فکه، چزابه، کانال کمیل، دهلاویه، سوسنگرد، هویزه، طلائیه، شلمچه و بیمارستان‌های صحرایی دوران دفاع مقدس
۴ مراکز آموزش عالی استان قزوین از دهم تا ۲۸ اسفندماه ادامه داشت مناطق عملیاتی جنوب کشور اندیمشک، پاسگاه دوکوهه، مناطق فتح المبین، فکه، معراج الشهدا، طلاییه، هور الهویزه، شلمچه و اروند،
۵ دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۱۸ تا ۲۲ اسفندماه مناطق عملیاتی جنوب کشور
۶ دانشگاه خوارزمی

اردوی دانشجویان دختر از ۳ تا ۷ اسفند انجام شد

زمان اردوی دانشجویان پسر اعلام نشده است

مناطق عملیاتی جنوب کشور
۷ دانشگاه علم و صنعت از ۱۸ تا ۲۲ اسفندماه انجام شد مناطق عملیاتی جنوب کشور
۸ دانشگاه های مازندران آغاز از پنجم اسفندماه ۹۵ مناطق، فتح المبین، فکه، اروند، شلمچه، طلاییه، هویزه و یادمان شهید محمودوند.
۹ دانشگاه تربیت مدرس از ۱۸ بهمن ماه آغاز و تا ۲۳ اسفندماه ادامه داشت مناطق عملیاتی جنوب کشور
۱۰ دانشگاه صنعتی شریف اعزام خواهران، برادران و متاهلین از ۱۹ تا ۲۳ اسفند انجام شد مناطق عملیاتی دفاع مقدس

منبع: مهر

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 741822

وب گردی

وب گردی