افزایش 12درصدی درآمد ساها در سال 95

مدیرکل دفتر توسعه آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی درآمد 9 اول سال 95 "ساها" را 4میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته 12درصد رشد داشته است.

دکتر علیرضا ایرانبخش، مدیرکل دفترتوسعه آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عملکرد سامانه آزمایشگاه های همکاری آزاد "ساها" گفت: این سامانه اردیبهشت 93 توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی رونمایی شد؛ این سامانه روز به روز در حال پیشرفت است. در ابتدا کار سخت بود اما امروز می بینیم که این سامانه به خوبی در حال فعالیت است. ساها توانست از داشته های دانشگاه آزاد اسلامی بانک اطلاعاتی جامعی ایجاد کند.
او ادامه داد: با همکاری همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این بانک اطلاعاتی از همه آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد؛ در حال حاضر6هزار و 664 آزمایشگاه، 3هزارو 380 کارگاه و درکل 10هزارو 44 آزمایشگاه و کارگاه در مسیر توسعه تحصیلات تکمیلی و ارائه خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.
ایرانبخش افزود: 2هزارو 404 نفر در این آزمایشگاه ها و کارگاه ها مشغول به کار هستند، 137هزارو 123 تجهیزات و13هزارو 843 خدمت نیز در سامانه ثبت شده است. همچنین 9هزارو 84 پیشنهاد خدمات داریم که اگر این مسیر بررسی خدمات را تکمیل شود بیش از 20هزار خدمت در سامانه ثبت خواهد شد.
مدیرکل دفتر توسعه آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دستگاه های های تک گفت: بیش از 3هزار دستگاه های تک در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. همچنین درآمد 9 اول سال 95 بیش از 4 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده. درآمد سال 94 نیز 9 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است. به طور کلی بدون در نظر گرفتن استان اصفهان درآمد ساها رشد 12 درصدی داشته است.
او درباره خرید و تعمیر تجهیزات گفت: حدود 600 درخواست خرید تجهیزات داشتیم که با 560 موردش توسط کارگروه ها موافقت شده است. در سال 94 تا شش ماه اول سال 95 حدود 54 میلیارد تومان بوده است. در مجموع ساها توانسته علاوه بر خدمات رسانی صرفه جویی هم داشته باشد.

ایرانبخش با تاکید براینکه ساها روز به روز خدمات رسانی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی را افزایش داده است، گفت: برون سپاری یکی دیگر از برنامه هایی بود که ساها اجرا کرد؛ تعداد دانشجویانی که ساها تحت پوشش قرار داده بیشتر و هزینه های آن کاهش یافته است. این موضوع مشخص می کند ساها طبق مسیری که در نظردارد حرکت می کند.

مدیرکل دفتر توسعه آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کاتالوگ های آزمایشگاه های ساها برای هراستان به صورت مجزا تهیه و 32 جلد کتاب آماده شده است که 11 عدد آن چاپ شده و همه آن تا ابتدای سال 96 در دسترس قرار می گیرد؛ همچنین فایل مجزای آن بر روی ساها قرار می گیرد.
او ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان این دانشگاه گفت: فاز دوم پرتال ساها برای خدمت رسانی قراردادش با واحد کرمانشاه امضا شده که شاهد تحولی برای ارائه خدمات ساها خواهیم بود. در سال 95 ، 79 آزمایشگاه و 25 کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده است. طبق این آمار دانشگاه همواره مسیر توسعه پژوهش را به درستی پیگیری کرده است چه از نظر خرید تجهیزات و چه از نظر تاسیس آزمایشگاه و کارگاه.
ایرانبخش افزود: شرکت مادرتخصصی دانش بنیان نیز در حال ثبت نهایی است که برای تعمیر و نگهداری دستگاه ها و تجهیزات دانش بنیان فعالیت کند. در مجموع کتبی که تالیف شده؛ دستگاه ها و تجهیزات و نظارت و پایشی که برواحدها وجود دارد همگی در یک مسیر نشان دهنده این است که ساها در حال پیشرفت و بالندگی است و در سال های آینده ساها تبدیل به یکی از برندهای اول کشور خواهد شد و می تواند به کشورهای آسیایی نیز خدمات رسانی کند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 741832

وب گردی

وب گردی