نمایشگاه راهیان نور ارتش در اندیمشک برپا شد

نمایشگاه راهیان نور با عنوان زهرائیان روز شنبه با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در محل یادمان شهدای گمنام اندیمشک گشایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آئین افتتاح این نمایشگاه که در مسیر تردد کاروان های راهیان نور برپا شده در سخنانی برپایی یادمان ها و نمایشگاه های راهیان نور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را عاملی موثر برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره دلاورمردی شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و گفت:این نمایشگاه ها روحیه ایثار و شهادت را به کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی منتقل می کند و جوانان را در برابر هجمه فرهنگی دشمن بیمه می کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: امروز وظیفه ما ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان، شهدا و ایثارگران بدون کم و زیاد کردن با نشر کتاب ، فیلم و همچنین تجلیل از خانواده های شهداست.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تجلیل از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه زهرائیان در محل یادمان شهدای گمنام اندیمشک با گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود:جامعه امروز نیازمند الگوی رفتاری حضرت زهرا(س) است.
وی افزود:شخصیت دادن به فرزندان برای ایجاد اعتماد به نفس و تشویق به ورزش، عبادت و کار کردن و محبت ورزی از رفتار های آن بزرگوار بود.
فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی در این مراسم حرکت کاروان های راهیان نور را حرکتی ارزشمند و اثر گذار دانست و گفت:دشمن از آغاز انقلاب و پایان دفاع مقدس تاکنون تلاش کرده تا مانع انتقال روحیه ایثارگری، شهامت و ایستادگی به نسل آینده شود که موفق نبوده است.
سرهنگ انوشیروان مرادی فرمانده تیپ 72 شهید کوکبیان دوکوه نیز هدف از برپایی نمایشگاه زهرائیان را نمایش گوشه ای از رشادت ها و ایستادگی نیروی زمینی در کنار سایر نیروهای نظامی و بسیج عنوان کرد و گفت:فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه موجب توانمندی، اعتماد به نفس، خودباوری و تکیه بر توان داخلی و بصیرت افزایی شده است.
وی افزود:جوانان ما که در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی خوزستان سفر می کنند به این باور می رسند که با اتکا به توان داخلی می توان در همه زمینه ها پیشرفت کرد چون رزمندگان و شهدا توانستند در مقابل 38 کشور در مدت هشت سال ایستادگی کنند.
در این نمایشگاه انواع سلاح های سنگین ، نیمه سنگین و سبک شامل موشک و موشک انداز هاگ ، توپ 122 میلیمتری ، تفنگ 106 ، توپ 35 میلیمتری ، راکت انداز 107 میلیمتری به نمایش گذاشته شده است.
غرفه یادمان هشت سال دفاع مقدس ، غرفه عفاف ، حجاب ، قرآن و نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 741847

وب گردی

وب گردی