توافق گروه چهار جانبه از دولت وفاق لیبی

فدریکا موگرینی گفت گروه چهار جانبه بین المللی برای حمایت از لیبی و پشتیبانی از دولت وفاق در این کشور به توافق رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تلویزیون اسکای نیوز عربی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، گروه چهار جانبه بین المللی برای حمایت از لیبی و پشتیبانی از دولت وفاق در این کشور به توافق رسید.
فدریکا موگرینی تصریح کرد، اتحادیه اروپا به تعهداتش برای از بین بردن شبکه های قاچاق انسان و حمایت از تلاش های بین المللی جهت رسیدن به راه حل سیاسی در لیبی پایبند است.
وی افزود: «به عنوان کمیته چهار جانبه توافق کردیم، برای رویارویی با تحولات خطرناکی که طرابلس با آن مواجه است، مواضع خود را هماهنگ کنیم و با مقامات لیبی همکاری نماییم. می خواهم تاکید کنم اتحادیه اروپا به تعهداتش درباره لیبی پایبند است و مبارزه با شبکه های قاچاق در اولویت ماست زیرا این فاجعه ای است که باید بدان پایان دهیم. تلاش ما به عنوان کمیته چهارجانبه در اینجا، تاکیدی بر این نکته است که درباره آنچه که در لیبی می گذرد توافق و وحدت موضع داریم.»
موگرینی ادامه داد: «از مردم لیبی می خواهم وحدت را در پیش بگیرند و اختلافات را کنار بگذارند. امیدواریم در این زمینه ها توفیق داشته باشیم. مردم لیبی باید به مسئولیت خود آگاه و در پی رسیدن به راه حل سیاسی باشند.»
با هدف رایزنی برای حل و فصل بحران لیبی، روز شنبه نشستی چهار جانبه با حضور فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مارتین کوبلر نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور لیبی، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب و جاکایا کیکویتی نماینده عالی اتحادیه آفریقا در لیبی، در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد.
تایید:سرلک
کد خبر: 741865

وب گردی

وب گردی