افزایش سرمایه‌گذاری تویوتا در انگلیس

تویوتا قصد دارد ۲۴۰ میلیون پوند (۲۹۴ میلیون دلار) برای ارتقای کارخانه‌اش در انگلیس سرمایه‌گذاری کند اما دسترسی بدون تعرفه به بازارهای اتحادیه اروپا پس از جدایی لندن از این بلوک، همچنان موضوع مهمی مانده است.

به گزارش ایسکانیوز، این خودروساز ژاپنی اعلام کرده قصد دارد از قطعات تولید انگلیس استفاده بیشتری کند که این اقدام راهی برای مقابله با نوسانات ارزی برای خودروسازان و همچنین عمل به مقررات داخلی پس از جدایی این کشور از اتحادیه اروپاست.

تویوتا در کارخانه‌ای در برناستون، مدلهای هاچ بک Auris و خودروی خانوادگی Avensis را تولید می‌کند و این شرکت تجهیزات و فناوری در این کارخانه را سال میلادی جاری ارتقا می‌دهد تا امکان تولید خودرو برمبنای پلت‌فرم خودروسازی جدیدش فراهم شود. این پلت‌فرم می تواند برای مدلهای متفاوت مورد استفاده قرار گیرد و در سطح جهانی عرضه شده است.

یوهان فان زیل، مدیرعامل تویوتا موتور اروپا در بیانیه ای اعلام کرد سرمایه‌گذاری این شرکت نشان می‌دهد که تویوتا از هیچ تلاشی برای بالا بردن رقابت پذیری کارخانه برناستون در دربی شایر مضایقه نمی‌کند.

دولت انگلیس ۲۱ میلیون پوند در این سرمایه گذاری مشارکت خواهد کرد.

تویوتا پیش از این اعلام کرده بود ممکن است تصمیم گیری برای ساخت نسل جدید Auris در انگلیس را تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات خروج این کشور از عضویت اتحادیه اروپا (بریگزیت) به تاخیر بیاندازد.

این خودروساز که یک کارخانه تولید موتور خودرو در نورث ولز دارد، بیش از ۲.۵ میلیارد پوند در انگلیس سرمایه گذاری کرده و بیش از ۳۰۰۰ نفر در پایگاه‌های این شرکت مشغول به کارند.

تنها ۴۱ درصد از قطعات خودروهای ساخت انگلیس در این کشور تولید می شوند که کمتر از متوسط ۵۰ تا ۵۵ درصد الزامی تحت مقررات انگلیس است.

بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل تویوتا موتور اروپا هشدار داد تضمین دسترسی بدون محدودیت به اروپا برای صادرات خودروهای ساخت انگلیس پس از جدایی از این بلوک از اهمیت زیادی برخوردار است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:نقاشی

کد خبر: 741878

وب گردی

وب گردی