کره شمالی یک موتور جدید موشکی آزمایش کرد

کره شمالی یک موتور موشک با 'پیشرانه بالا' (high-thrust) را آزمایش کرده و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی آزمایش موفقیت آمیز این موتور را 'تولد تازه' صنعت موشکی این کشور نامید.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری رویترز نوشت، رسانه های رسمی کره شمالی روز یکشنبه گزارش دادند که این آزمایش در ایستگاه پرتاب موشک 'تونگچانگ -ری' انجام شده اما زمان دقیق آن مشخص نشده است.
خبرگزاری کره شمالی اعلام کرده که این موتور به کره شمالی در رسیدن به توانایی پرتاب ماهواره در کلاس جهانی کمک خواهد کرد. رویترز افزود: معنای این حرف این است که این موتور نوع جدیدی از موتور راکت برای موشک های دوربرد است.
خبر آزمایش موتور جدید موشک در حالی اعلام شده که آمریکا و چین روز شنبه پس از دیدار 'رکس تیلرسون' وزیر امور خارجه آمریکا با همتای چینی او در پکن ، متعهد شدند که برای 'کشاندن کره شمالی به یک مسیر متفاوت' و دور کردن این کشور از برنامه تسلیحاتی ، با یکدیگر کار کنند.
کره شمالی بر خلاف تحریم های سازمان ملل، پنج آزمایش هسته ای انجام داده و موشک های متعددی نیز پرتاب کرده است. رویترز به نقل از 'کارشناسان و مقام های دولتی' مدعی شد که کره شمالی در حال کار روی تولید موشک های با کلاهک هسته ای است که قادر به رسیدن به خاک آمریکا باشند. کیم جونگ اون گفته که کره شمالی به پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره پیما نزدیک شده است.
ارتش کره جنوبی از اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرده است.
خبرگزاری کره شمالی همچنین به نقل از کیم جونگ اون بر اهمیت این آزمایش موتور موشک تاکید کرده و آن را تولد تازه صنعت خودکفای موشکی این کشور توصیف کرده که جهان بزودی به اهمیت این رویداد پی خواهد برد.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تایید:سرلک

کد خبر: 741892

وب گردی

وب گردی