هوای پاک و شهر ایمن آرزوی ساکنان خیابان بهشت برای پایتخت

هوای پاک و شهر ایمن دو آرزوی مشترک اعضای شورای شهر تهران برای پایتخت اعلام شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آرزویم برای تهران حل مشکل آلودگی هوا است، گفت: امیدوارم در سال جدید آلودگی هوا کاهش پیدا کند زیرا واقعا به وضعیت آزاردهنده ای رسیده است. ساماندهی بافت فرسوده دیگر آرزوی چمران برای تهران است.

نیاز تهران به ضریب ایمنی بیشتر

محمد مهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز معتقد است افزایش ضریب ایمنی شهروندان و شهر در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی بخصوص در ساختمان های قدیمی و عمومی از اولویت های تهران است.

این عضو شورای شهر تیز آرزو دارد با توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی بخصوص مترو آلودگی هوای تهران کاهش پیدا کند.

هوای پاک، حمل و نقل روان نیاز شهروندان تهرانی

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز برای شهروندان تهرانی آرزوی هوای پاک، حمل و نقل روان و سلامتی دارد. او از مهمترین نیازهای شهر را رسیدگی و ساماندهی به بافت فرسوده تهران بیان کرد و گفت: حادثه پلاسکو نشان داد که در بافت ناپایدار و فرسوده چقدر در برابر حوادث بی دفاع هستیم.

وی یکی از اولویت های اصلی شهر تهران را توسعه حمل و نقل عمومی عنوان کرد که در فصل های پائیز و زمستان کمبود آن بیش از فصل های دیگر به چشم می آید.

ساماندهی بافت های فرسوده اولویت پایتخت

عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه از الویت های اصلی پایتخت، نوسازی بافت فرسوده و توجه به حقوق شهروندان است، گفت: امیدواریم شهری آباد، ایمن در برابر حوادث و بحران های احتمالی برای شهروندان ایجاد کنیم.

پرویز سروری رئیس کمیسیون حقوقی نیز آرزو کرد تهران در سال ۹۶ بدور از آلودگی و غبار باشد و تهران زیبا که در هاله ای از غبار و دود قرار دارد و دیده نمی شود هوایی پاک داشته باشد.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز شهری امن و زندگی آرام و با نشاط را برای تهران در سال جدید آرزو کرد و گفت: با وجود اقدامات انجام شده طی سالیان اخیر موضوعاتی همچون بهبود محیط زیست، توسعه حمل و نقل، حل مشکل ترافیک و بهبود بافت فرسوده نیازمند عزمی جدی تر است.

دریافت کننده و انتشار دهنده :نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 741921

وب گردی

وب گردی