وزیر خارجه افغانستان دستاوردهای مبارزه با داعش را در واشنگتن تشریح می کند

«صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان عصر روز یکشنبه برای شرکت در نشست کشورهای عضو ائتلاف موسوم به ضد داعش به امریکا سفر می کند و با تشریح دستاوردهای نیروهای امنیتی افغان در این مبارزه، خواستار حمایت بیشتر جامعه جهانی علیه تروریسم خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که یکی از کشورهای جهان که نگرانی از بابت حضور داعش در برخی مناطق آن وجود دارد، افغانستان است و نیروهای امنیتی افغان متعهد هستند که اجازه ندهند این گروه بستری امن در این کشور برای خود ایجاد کند.
وی افزود که نیروهای امنیتی افغان، مبارزه با داعش را یکی از اولویت های خود قرار داده اند تا در قدم اول، آرامش مردم افغانستان را تامین کنند و در قدم بعدی اجازه ندهند عناصر این گروه در افغانستان، تهدیدی را متوجه کشورهای همسایه و منطقه کنند.
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت که نظامیان افغانستان، دستاوردهای قابل ملاحظه ای در مبارزه علیه داعش داشته اند و در عملیات مختلف شمار زیادی از فرماندهان این گروه را از بین برده اند.
مستغنی افزود که وزیر امور خارجه افغانستان، در سومین نشست ائتلاف کشورهای ضد داعش سخنرانی خواهد کرد و چگونگی مبارزه نیروهای امنیتی افغان و پیشرفت هائی را که در این مبارزه داشته اند، تشریح خواهد کرد.
سومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای موسوم به ائتلاف ضد داعش روز 22 مارس میلادی در واشنگتن برگزار خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت که اقای ربانی در نشست واشنگتن، راهبرد افغانستان را در این زمینه برای کشورهای عضو این ائتلاف اعلام می کند و خواستار حمایت بیشتر جامعه جهانی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مبارزه با تروریشم به ویژه گروه داعش خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان افزود که مشارکت افغانستان در ائتلاف کشورهای ضد داعش متمرکز بر مبارزه با این گروه در داخل خاک افغانستان است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: حسین نقاشی

کد خبر: 741932

وب گردی

وب گردی