معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی: امسال رسماً وارد مرحله اعتباربخشی آموزشی و پژوهشی می‎شویم

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد قبل از شروع سال جدید، کارگروه‎ اعتباربخشی آموزشی و پژوهشی تعیین شد و اولین کارگروه در 16 فروردین 96 در ستاد معاونت پزشکی تشکیل می‎شود.

دکتر سیدعلی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه‎های این دانشگاه در سال 96 گفت: «مسأله ارتقای کیفیت آموزش، یکی از برنامه‎های مهم ما به شمار می‌آید. بنابراین اعتباربخشی آموزشی و پژوهشی را در موسسات آموزشی انجام می‏‌دهیم. تاکنون موسسات آموزشی دانشگاه‌ آزاد اسلامی اعتباربخشی بیرونی نشده‎اند.»

او ادامه داد: «البته از سال گذشته، تمام واحدهای آموزشی‎مان را ارزش‎یابی درونی کرده‎ایم و چالش‎های واحدها بررسی شده‎اند. در جلسات حضوری و غیرحضوری چالش‎های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ارزیابی شدند و خوشبختانه بعضی از موانع آن‎ها کاهش پیدا کرده است.»

ابطحی افزود: «در سال 96 رسماً وارد مرحله اعتباربخشی آموزشی و پژوهشی می‎شویم. دانشگاه‎های علوم پزشکی کشور(دولتی‎ها) در حال اجرای استانداردها و الزامات مصوب امسال وزارت بهداشت هستند. ما قبل از شروع سال جدید، کارگروه‎ اعتباربخشی آموزشی و پژوهشی را تعیین کردیم.»

او به کارگروه‎ آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: «کارگروه دانشگاه آزاد اسلامی در ستاد متشکل از مدیران کل، دو نفر از خبرگان امر اعتباربخشی و نمایندگان حیطه‌هایی که قصد داریم در آن‌‎ها اعتباربخشی ایجاد کنیم، هستند.»

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره حیطه‎ها توضیح داد: «نمایندگان حیطه‌‎ها یعنی اینکه ما حیطه‎های «مدیریت، دانشجویی و هیأت علمی» را اعتباربخشی می‎کنیم. بنابراین نمایندگان آن‎ها در این کارگروه شرکت می‏‌کنند و ان‎شاءالله اولین کارگروه در 16 فروردین 96 در ستاد معاونت پزشکی تشکیل می‎شود.»

ابطحی در پایان به وظایف کارگروه‎ها اشاره کرد و گفت: «بررسی سنجه‎های قابل ارزیابی در وزارت بهداشت، تشکیل کارگروه داخل واحدها و... از جمله وظایف و کارهای کارگروه‏‌هاست. از طرفی در ابتدای سال 96 نامه‎ای به وزارت بهداشت خواهیم نوشت و اعلام می‎کنیم که بر اساس الزامات آموزشی این وزارتخانه، موسسات آموزشی را آموزش می‏‌دهیم.»

منبع: آنا

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 741937

وب گردی

وب گردی