همکارهای اقتصادی و امنیتی محور گفت وگوهای العبادی در واشنگتن است

سخنگوی دولت عراق روز یکشنبه در خصوص برنامه نخست وزیر عراق در سفر به آمریکا گفت که همکاری های اقتصادی و امنیتی محور گفت وگوهای 'حیدر العبادی' در واشنگتن است.

به گزارش ایسکانیوز، 'سعد الحدیثی' در اظهاراتی خبری که امروز یکشنبه در بغداد منتشر شد گفت که همکاری های اقتصادی، نظامی و امنیتی و تمهیدات اتخاذ شده برای مرحله بعد از داعش، مهمترین محور گفت و گوهای حیدر العبادی را در واشنگتن تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد که نخست وزیر عراق در جریان این سفر با 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا، اعضای کنگره و تعدادی از مسوولان، سازمان های مالی و بین المللی و شرکت های آمریکایی دیدار می کند.
سعد الحدیثی تاریخ دقیق سفر العبادی را به واشنگتن اعلام نکرده اما خاطر نشان کرده است که نخست وزیر عراق طی هفته جاری به امریکا سفر می کند.
سخنگوی دولت عراق گفته است که حیدر العبادی در این سفر برنامه سازندگی دولت عراق برای مناطق آزاد شده و بازگرداندن آرامش و ثبات به آن و نیازهای عراق برای بازسازی این مناطق را نیز بحث و بررسی می کند.
به گفته الحدیثی، پرونده آوارگان و همکاری امنیتی با عراق برای مهار تروریسم در منطقه و جهان از دیگر پرونده های مطرح شده برای بحث در جریان این سفر است.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق براساس دعوتنامه رسمی رییس جمهور آمریکا قرار است عازم واشنگتن شود که اولین سفر او به پایتخت آمریکا از زمان تصدی ترامپ در پست ریاست جمهوری آمریکاست.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: حسین نقاشی

کد خبر: 741954

وب گردی

وب گردی