معرفی اپلیکیشن های ضروری برای ایرانگردی

آخرین روزهای سال را پشت سر می گذاریم و کم کم با فرا رسیدن نوروز، سفرها و ماجراجویی های تازه نیز آغاز می شوند.با این حال، هنوز هم کمتر کسی پیدا می شود که در سفرهایش هم از تکنولوژی کمک بگیرد و تقریبا همه ما با پیش گرفتن روش های سنتی، پا به نقاط تازه و جدید کشور می گذاریم.

به گزارش ایسکانیوز، اما باید بدانیم که تکنولوژی همیشه دوست ما است و توسعه دهندگان نیز همیشه سعی دارند تا با استفاده از راهکارهایی تازه، به هر طریقی باری را از روی دوش کاربران بردارند. از تکنولوژی می توان حتی در حین سفر نیز استفاده کرد و بسیاری از کارها را به وسیله آن سهل و آسان نمود.

روز به روز اپلیکیشن های مختلفی توسط توسعه دهندگان ایرانی طراحی می شوند که به طور مستقیم و غیر مستقیم می توان از آن ها در سفرها هم کمک گرفت و کمی از سختی های پیش روی آن ها کاست. در ادامه به مرور تعدادی از این اپلیکیشن ها می پردازیم که می توانید از آن ها در جریان ایرانگردی های نوروزی خود به بهترین نحو ممکن، استفاده کنید.

انتخاب مقصد سفر

همگردی

هدف از سفر کردن، کشف ناشناخته هاست؛ اما این روزها بهتر است کمی هم آماده تر سفر کنیم. اگر اهل سفر باشید، حتما به شهرهایی پا گذاشته اید که هیچ اطلاعاتی درباره آنها نداشته اید. گاها می شود با چند سوال ساده از مردم منطقه، اطلاعاتی نسبی در مورد آن شهر به دست آورد.

اما همیشه پرس و جو راه حل خوبی نیست و ممکن است شما را در شهری غریب سردرگم و گمراه کند. خوشبختانه تکنولوژی امروز ما برای هر نیازی، پاسخی در جیبش دارد. اپلیکیشن ها تقریبا می توانند بسیاری از نیازهای روزمره ما را پاسخ دهند که پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز سفر هم جزوی از آن هاست.

همگردی از جمله چنین اپلیکیشن هایی است که می توانید به وسیله آن، اطلاعات بسیاری را در مورد موقعیت جغرافیای تان به دست آورید. همگردی اطلاعات جامع و کاملی از تمامی مناطق دیدنی-گردشگری و رویدادهای مختلفی را مانند جشنواره ها، گردآوری کرده است و می تواند مشاور خوبی برای شما حین سفرهای نوروزی باشد.

خوشبختانه توسعه دهندگان ایرانی، روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود و می توانیم شاهد اپلیکیشن های مختلفی باشیم که در عین تمرکز روی یک موضوع، منحصر به فرد هستند.

سفرگردی هم اپلیکیشنی است که همانند همگردی روی مقوله سفر و اطلاعات شهرهای مختلف دست گذاشته است و می خواهد کمی از سختی های مسافرت بکاهد.

همانطور که گفته شد، سفرگردی نیز شباهت بسیار زیادی به همگردی دارد و می توانید به واسطه آن از تورهای مسافرتی، اطلاعات مربوط به منطقه ای که در آن حضور دارید و مکان های گردشگری هر شهر، با خبر شوید.

یکی از مشکلاتی که همه ما حین سفر با رو به رو شده ایم، پیدا کردن مکان مناسبی برای استراحت و رفع خستگی است. مسلما پیدا کردن یک هتل خوب در فصل تعطیلات نوروزی، کار چندان ساده ای نیست و باید راهی طولانی را برای پیدا کردن اقامتگاهی مناسب طی کنید.

با این حال توسعه دهندگان اپ پین تا پین برای رفع این مشکل نیز راه حل هایی دارند. پین تا پین اپلیکیشنی است که کاربرانش به واسطه آن می توانند به تقریبا ۶۰۰ اقامتگاه داخل ایران دسترسی داشته باشند؛ از لوکس ترین هتل ها گرفته تا خانه های قدیمی قابل اجاره.

کافیست وارد اپلیکیشن شوید و با نگاه به صفحه اقامتگاه های مختلف، مناسب ترین گزینه را انتخاب و رزرو کنید. در کنار این موضوع، بر اساس قراردادی که میان پین تا پین و مسؤلین هتل ها منعقد شده، کاربران این اپلیکیشن می توانند با پرداخت هزینه کمتری نسبت به مراجعه حضوری، هتل مناسب با شرایط خود را روزر کنند.

در کنار رزور اقامتگاه، پیدا کردن بلیط هواپیما یا قطار هم در ایام عید کار چندان راحتی نیست. حتی ممکن است مجبور شوید از ماه ها قبل برای تاریخ سفر خود، بلیط رزرو کنید تا به مشکل برنخورید.

خوشبختانه علی بابا نیز یکی دیگر از اپلیکیشن های کارآمدی است که در چنین شرایطی می تواند بسیار مفید واقع شود. بر اساس ادعای توسعه دهندگان، با نصب علی بابا به کاملترین لیست پروازها از تمامی ایرلاین ها دسترسی پیدا می کنید و می توانید تنها با چند اشاره ساده به راحتی از طریق درگاه بانکی، بلیط خریداری کنید.

در کنار لیست پروازها، علی بابا برای علاقه مندان به مسافرت های ریلی نیز راه حل هایی دارد. در رابط کاربری سبک و زیبای علی بابا، بخش جامعی هم به سفر با قطار اختصاص داده شده که کاربران می توانند با ورود به آن، از لیست تمامی قطارها و زمان حرکت شان مطلع شوند و بر اساس برنامه ریزی های خود بلیط سفارش دهند.

یکی از مشکلات سفر به مکان های تازه، پیدا کردن آدرس است. اگر دسترسی به اینترنت داشته باشید، نقشه گوگل می تواند بهترین دوست شما باشد. اما اگر دسترسی به اینترنت ندارید، باید کمی قبل تر MAPS.ME را نصب کنید.

MAPS.ME نقشه ای رایگان است که کاربرانش می توانند حتی بدون اتصال به اینترنت از آن استفاده و مسیرهای شان را پیدا کنند. کافیست پس از نصب اپلیکیشن مذکور، نقشه مورد نظر خود را دانلود کنید تا بتوانید به صورت آفلاین در مواقع مورد نیاز به نقشه ای پر جزئیات و کامل دست پیدا کنید.

جالب است بدانید که به وسیله نقشه های آفلاین Maps.Me، حتی می توانید از کوتاه ترین مسیرها نیز مطلع شوید و از سیستم مسیریاب این اپلیکیشن کاربردی بدون اتصال به اینترنت بهره مند گردید.

Sygic یکی دیگر از اپلیکیشن های بسیار خوب مسیریاب است که به خاطر رابط کاربری قدرتمند و زیبایش شهرت بسیاری دارد. Sygic شباهت بسیاری با MAPS.ME دارد و کاربران می توانند به وسیله آن، نقشه ها را از قبل دانلود کرده و در مواقع مورد نیاز، از این اپ کاربردی به راحت ترین شکل ممکن استفاده کنند.

در کنار استفاده از نقشه ها به صورت آفلاین، Sygic رابط کاربری خوبی برای سیستم مسیریابی اش دارد و به هیچ عنوان کاربر را هنگام پیدا کردن مسیرها گیج نمی کند. اما باید بدانید که Sygic رایگان نیست و کاربران تنها به مدت هفت روز قادر به استفاده رایگان از این اپلیکیشن هستند و پس از آن می بایست برای بهره مندی از ویژگی های خوب آن، کمی هزینه کنند.

همه ما می دانیم که هنگام سفر باید به رفع نیازهای مختلفی بپردازیم؛ از پیدا کردن رستورانی مناسب و با کیفیت گرفته تا یافتن جایی برای وقت گذرانی و تفریح. اما به دنبال بهترین ها گشتن همیشه هم ساده نیست و باید زمان بسیاری را برای پرس و جو از افراد مختلف صرف کنید.

خوشبختانه توسعه دهندگان دانرو دقیقا دست روی چنین موضوعی گذاشته اند و می خواهند با ارائه خدماتی مناسب، شما را از بیشمار کسب و کار موفق و با کیفیت مطلع سازند. به عنوان مثال اگر هنگام سفر هوس نشستن در یک کافه دنج را کردید، کافیست سری به دانرو بزنید و از آنجا به دنبال بهترین کافه های موجود در اطراف منطقه خود بگردید.

اگر زیاد سفر می کنید، حتما می دانید که در کنار خوش گذرانی و داشتن ساعاتی لذت بخش، می بایست آماده هر اتفاقی هم بود. امیدواریم که هنگام سفر هیچ اتفاقی شامل حال مسافرین نوروزی نشود. اما باید برای هر شرایطی آماده بود و در صورت نیاز رفتارها و عکس العمل های مناسب نشان داد.

یکی از این رفتارهای مناسب، دانستن کمک های اولیه است. اگر تا کنون دوره های آموزشی امدادرسانی و کمک های اولیه را پشت سر نگذاشته اید، کافیست با دانلود اپلیکیشن «کمک های اولیه هلال احمر ایران» از صدها روش امدادی مفید برای شرایط مختلف با خبر شوید تا در مواقع اضطراری از آن ها استفاده کنید.

«تلفن های ضروری» با وجود اینکه جزو ساده ترین اپلیکیشن های این لیست به شمار می آید، اما جزء کاربردی ترین هاست. با نصب این اپلیکیشن روی تلفن هوشمند خود، می توانید به تمامی شماره های اضطراری به صورت یک جا دست پیدا کنید و در صورت نیاز از هر یک استفاده نمایید.

اپلیکیشن ۱۴۱ که توسط مرکز مدیریت راه های کشور توسعه یافته، بیشتر به درد کاربرانی میخورد که قصد دارند با اتومبیل خود به دل جاده ها بزنند و کمی سفرشان را ماجراجویانه تر دنبال کنند. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید از تمامی وضعیت راه های مختلف شهری و برون شهری اطلاع پیدا کنید.

همچنین دوربین های نظارتی هم در نقشه های اپلیکیشن قابل مشاهده هستند. در کنار این موضوع، ۱۴۱ شما را از ترافیک و تصادفات اتفاق افتاده در جاده ها نیز مطلع می کنند. علاوه بر این، اپلیکیشن مذکور این امکان را در اختیار کاربران می گذارد که مسیرهای مناسبی را برای رسیدن به مقصد نهایی انتخاب کنند.

سفرهای امروزی چندان ارزان تمام نمی شوند و باید قبل از حرکت به تمامی مخارج ممکن فکر کرد. به همین منظور، می توان با نصب اپلیکیشن هایی مانند پارمیس، محاسبه مسائل مالی مربوط به سفر را تا اندازه بسیار زیادی راحت تر کرد.

اپلیکیشن حسابداری پارمیس همراه، یکی از قدرتمندترین اپ های حسابداری است که کاربران آن می توانند با درج تمامی مخارج و درآمدها، وضعیت مالی خود را مدیریت کنند. از آنجایی که مدیریت اوضاع مالی در سفر بسیار مهم و قابل توجه است، پیشنهاد می شود که برای اطلاع از تمامی مخارج خود از این اپلیکیشن کاربردی استفاده کنید.

مسلما کسی پیدا نمی شود که از سفری ارزان تر بدش بیاید. می توان تنها با اطلاع داشتن از تخیفیفات مختلف در جای جای شهری که به آن سفر کرده اید، کمی در مخارج خود صرفه جویی کنید و در عین حال سفری راحت تر داشته باشید.

تخفیفان اپلیکیشی است که در چنین مواقعی می تواند از بار سنگین مخارج هنگام سفر بکاهد. کافیست این اپلیکیشن کاربردی را نصب کنید و با ورود به آن، از بیشمار تخفیف مختلف خبردار شوید.

می توان گفت، تخفیفاتی که اپلیکشن به شما ارائه می دهد شامل هر چیزی می شود؛ از رستوران و کافه گرفته تا مراکز تفریحی و دیدنی. با کمی گشت و گذار در تخفیفان به راحتی می توانید از بسیاری مخارج موجود در سفر بکاهید و پس انداز بیشتری برای خود نگه دارید.

منبع: دیجیاتو

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 741958

وب گردی

وب گردی