ائتلاف سعودی نظارت سازمان ملل بر بندر حدیده یمن را خواستار شد

ائتلاف تحت امر سعودی در یمن از سازمان ملل خواست بندر استراتژیک یمن را مورد نظارت خود قرار دهد. این درخواست پس از کشته شدن 42 سومالیایی در حمله جنگنده‌های عربستانی به قایق مهاجران اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این آوارگان از بندر حدیده راهی سودان بودند که هدف حملات سعودی‌ها قرار گرفتند.

این بندر در نزدیکی تنگه باب المندب قرار دارد و تحت کنترل نیروهای جنبش انصارالله قرار دارد. اگرچه ائتلاف عربی مسئولیت این حمله روز جمعه را نپذیرفته اما گفته است که قضاوت برسر این حادثه را به سازمان ملل واگذار می‌کند.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظارت سازمان ملل می‌تواند تامین و ارسال کمک‌های انسانی به مردم یمن را تسهیل کند و همچنین به استفاده از این بندر برای قاچاق سلاح و انسان خاتمه دهد.

در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به درخواست سومالی برای تحقیق در این راستا نشده است.

سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: ما واقعا نمی‌دانیم چه کسی این حمله را انجام داده اما بازماندگان این حمله می‌گویند از سوی یک قایق دیگر هدف حمله قرار گرفتند و خدمه با نور و فریاد سعی کرده‌اند که آنها را متوجه کنند در این قایق فقط مهاجران و غیرنظامیان قرار دارند با این حال این کار موثر نبود و درنهایت یک هلی کوپتر نیز به جمع مهاجمان اضافه شد.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده:نقاشی

کد خبر: 742005

وب گردی

وب گردی