راه اندازی مرکز سلول درمانی در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی

ابطحی از راه اندازی مرکز سلول درمانی در سال جاری در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و تاکید کرد: بر اساس توافق انجام شده با معاونت ریاست جمهوری مرکز سلول درمانی دانشگاه آزاد در طبقه ششم بیمارستان فرهیختگان راه اندازی می شود.

دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این نکته که در سال 96 مساله اعتبار بخشی واحدها و موسسات پزشکی و بیمارستان ها را ادامه می دهیم به ایسکانیوز گفت: اعتبار بخشی دو جنبه دارد. بخش نخست اعتبار بخشی درمانی است، که هر سال با توجه به کیفیت مطلوب بیمارستان های دانشگاه آزاد باید بحث اعتبار سنجی آنها از طریق وزارتخانه انجام شود بعلاوه تلاش ما بر این است که آنچه که به دست می آوریم را ارتقا داده و به نقطه مطلوب برسیم. بر این اساس برگزاری کلاس های آموزشی، تجهیز لوازم و ابزارها از الزامات پیش روی ما است.

وی افزود: موضوع دوم اعتبار بخشی دانشجویان پزشکی و موسسات آموزشی است که در این راستا درصدد هستیم با رفع مشکلات موجود در کلاس ها، آزمایشگاه ها و غیره در سال جاری به این اعتبار بخشی برسیم. البته درست است که در سال گذشته این کار به درستی انجام شده است اما یقینا برای سال جاری این اعتبار بخشی به روز نبوده و برای ارتقای موسسات آنموزش پزشکی کشور و برای قرارگیری آنها در رده عالی باید در سال جاری این کار در اولویت وظایف ما باشد.

وی با بیان این موضوع که رشد اعضای هیات علمی لازمه یک دانشگاه موفق است اظهار داشت: در سال جاری جذب اعضای هیات علمی را مانند سال گذشته خواهیم داشت و حدود 500نفر را جذب خواهیم کرد به این ترتیب نسبت دانشجو به استاد ما تا پایان سال جاری به نسبت قابل قبولی می رسد. همچنین یکی از اقدامات مهم ما در سال جاری راه اندازی بیمارستان کازرون دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت ماه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 7نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد در المپیاد دانشجویی مدال نقره و یک نفر در امتحان علوم پایه مدال طلا گرفتند. در سال جاری نیز با برگزاری کلاس های آموزشی سعی می کنیم تا دانشجویان ما بتوانند در امتحانات بعدی بیشتر از گذشته بدرخشند و ارتقا پیدا کنند.

ابطحی از راه اندازی مرکز سلول درمانی در سال جاری در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد وعنوان کرد: بر اساس توافق ای انجام شده با معاونت ریاست جمهوری مرکز سلول درمانی دانشگاه آزاد را در طبقه ششم بیمارستان فرهیختگان را اندازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد:بسیاری از مشکلات در رشته پزشکی با مسئله ژن تراپی و سلتراپی حل می شود به همین منظور با موافقت دکتر میرزاده رییس عالی دانشگاه آزاد بخش سلتراپی و ژن درمانی برای پیوند مغز استخوان را در بیمارستان فرهیختگان راه اندازی خواهیم کرد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 742085

وب گردی

وب گردی