در دیدار حیدرالعبادی و ترامپ چه گذشت؟

 حیدر العبادی بامداد سه شنبه از قول رئیس جمهوری آمریکا در شتاب و تقویت حمایت از جنگ علیه داعش خبر داد و ترامپ نیز دیدار با نخست وزیر عراق در کاخ سفید را نشانه تحکیم روابط دوکشور دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز, حیدر العبادی پس از دیدار با رئیس جمهوری امریکا افزود: دولت ترامپ می خواهد نقش بیشتری در مبارزه با تروریسم ایفا کند و آماده انجام اقدامات بیشتر در این زمینه است.
نخست وزیر عراق همچنین گفت: ما از جامعه جهانی می خواهیم که حمایت های مالی خود برای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده عراق را افزایش دهند.
العبادی پیشتر در دیدار با ترامپ در کاخ سفید با اشاره به اینکه نیروهای عراقی عملیات موصل را هدایت می کنند، گفت: آزادسازی کامل موصل نزدیک است.
حیدر العبادی با تقدیر از نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش گفت: نیروهای عراقی بهترین نیروهای نظامی در منطقه هستند.
دونالد ترامپ نیز در این دیدار با حیدر العبادی با تاکید بر اینکه آمریکا از عراق در جنگ با گروه های تروریستی حمایت می کند افزود: واشنگتن در چارچوب توافق راهبردی خود با عراق بر تحکیم روابط سیاسی, اقتصادی و فرهنگی پایبند است.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین از تلاش های عراق برای ایجاد روابط سازنده با کشورهای منطقه و نقش مهمی را که بغداد در مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه ایفا کرده است، ستود.
دونالد ترامپ اضافه کرد که میزبانی از نخست وزیر عراق در کاخ سفید که جزو نخستین سران کشورهای جهان است که پس از ریاست جمهوری وی به کاخ سفید می آیند به منظور تقدیر از نقش عراق در مبارزه با داعش و در جهت تاکید بر اهمیت و تحکیم روابط میان واشنگتن و بغداد صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا پنجشنبه هفته گذشته دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به طور رسمی از حیدر العبادی برای سفر به آمریکا دعوت کرده است.

تاییدکننده:سرلک

کد خبر: 742089

وب گردی

وب گردی