مهمترین اقدامات مجلس در سال 95 از نظر یک نماینده

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: جمع‌بندی برنامه ششم توسعه و بودجه 96 از مهمترین اقدامات مجلس شورای اسلامی در سال 95 بود.

به گزارش ایسکانیوز حسین ‌ امیری‌خامکانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به این‌که برنامه ششم پس از توافق برجام و در آستانه رفع تحریم‌ها و نیز اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بود از حساسیت و اهمیت خاص خود برخوردار بود.

امیری ادامه داد: پس از برنامه ششم توسعه، بررسی بودجه سال ۹۶ در کمیسیون ها و صحن علنی از اقدامات مهم سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی بود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون انرژی مجلس در سال ۹۵ افزود: در کمیسیون انرژی در کنار بررسی لوایح برنامه و بودجه، بررسی حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر از اقدامات مهم کمیسیون بود که نهایتاً گزارش آن در صحن علنی قرائت شد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: در مجمع نمایندگان استان کرمان نیز بررسی مسائل و مشکلات دستگاه‌های استانی با حضور مدیران و تشکیل جلسات متعدد در استان کرمان و تهران و پیگیری مصوبات جلسات استانی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی از اقدامات اساسی در سال 95 بود. تشکیل روابط عمومی مجمع نمایندگان در جهت اطلاع‌رسانی بیشتر نسبت به گذشته و حضور در فضای رسانه‌ای و توجه به مناسبت‌ها از اقدامات مهم مجمع نمایندگان در سال ۹۵ بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در حوزه انتخابیه نیز افزود: در شهرستان زرند و کوهبنان همچنان بحث کارگری و معادن، پرداخت به موقع حقوق کارگران، حل مشکل معادن زغال‌سنگ و راه‌اندازی معادن تعطیل شده و افزایش قیمت خرید زغال سنگ توسط ذوب آهن اصفهان بحث روز ما در سال ۹۵ بود. همچنین توافق نهایی برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی زرند و آماده‌سازی بیمارستان کوهبنان از مطالب فراگیر هفته‌ها و ماه‌های ما در سال ۹۵ بود. زلزله و تکان‌های نزدیک به دو ماه زرند از اتفاقات نادر و نفس‌گیر ما در سال ۹۵ بود که وقت و انرژی بسیاری از ما گرفت.

وی با بیان این‌که «تلاش ما در برنامه ششم توسعه برای حل مشکل چند ساله صندوق فولاد و پوشش آن توسط وزارت کار از اقدامات مهم دیگر در سال ۹۵ بود»، ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۵ حقوق بازنشستگان فولاد پرداخت شد و حقوق آن‌ها روی روال افتاد.

امیری‌خامکانی به برخی از اتفاقات تلخ سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان بازوی توسعه استان کرمان و سردار سازندگی کشور ، تلخ‌ترین اتفاق سال ۹۵ بود و در کنار آن سیل‌های اخیر که در استان کرمان صورت گرفت از اتفاقات تلخ دیگر در این سال بود.

300/300

کد خبر: 742092

وب گردی

وب گردی