بررسی تحولات سوریه در دیدار رییس مجلس این کشور و هیئت پارلمانی روسی اروپایی

 رئیس مجلس سوریه با هیئت پارلمانی روسی - اروپایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوزهدیه عباس تلویزیون الاخباریه سوریه، در دیدار هدیه عباس رئیس مجلس سوریه با هیئت پارلمانی روسی - اروپایی، تحولات سوریه و اوضاع و شرایط مردم این کشور پس از شش سال جنگ تحمیلی بررسی شد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد: خانم دکتر هدیه عباس رئیس مجلس سوریه با هیئت روسی - اروپایی دیدار کرد. ریاست این هیئت مشترک روسی و اروپایی را ولادیمیر واسیلیف نایب رئیس دومای روسیه به عهده داشت.

تحولات و شرایط کنونی سوریه و اوضاع مردم سوریه پس از گذشت شش سال از جنگ تحمیلی محور مذاکرات دو طرف بود.

وی افزود: هدیه عباس از کمک های روسیه به مردم سوریه در مبارزه با تروریسم تشکر و قدردانی کرد. وی از اعضای پارلمان اروپایی خواست تصویری واقعی به مسئولان دولتی کشورشان ابلاغ کنند تا حمایت های این کشورها از گروههای تروریستی متوقف شود.

خبرنگار الاخباریه گفت: از سوی دیگر اعضای هیئت پارلمانی روسی - اروپایی نیز بر اهمیت تلاش های بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید و تصریح کردند مواضع کشورهای اروپایی در زمینه آنچه در سوریه در جریان است، در حال تغییر است زیرا مسئولان خطر سرایت تروریسم به کشورهایشان را احساس می کنند.

ولادیمیر واسیلیف رئیس هیئت پارلمانی روسی - اروپایی گفت: «با بشار اسد رئیس جمهور سوریه نشستی داشتیم که سه ساعت طول کشید و پس از این دیدار مفید و سازنده و ثمر بخش اعضای این هیئت از نتایج این دیدار ابراز خرسندی کردند، به ویژه اینکه آنها فرصتی به دست آوردند تا واقعیت های حوادث موجود در سوریه را بشناسند. طبیعتا می دانیم که دولت و ملت جمهوری عربی سوریه تلاش های زیادی را در زمینه سرعت بخشیدن به صلح به کار برده اند و بار دیگر تکرار می کنم که بنا به درخواست مقامات سوری در چارچوب قوانین بین المللی نیروهای روسی با هدف مبارزه با تروریسم وارد عمل شدند. کشورهای دیگر هم تلاش می کنند که روند سیاسی را به اجرا در آورند. همانطور که می دانید مسئله سوریه در چارچوب روند مذاکرات ژنو و آستانه و دیگر نشست ها در جریان است».

خبرنگار الاخباریه سوریه افزود: اعضای پارلمانی روسی - اروپایی همچنین تصریح کردند که آنچه در این هیئت قابل ملاحظه است، این است که این هیئت از روسیه و اروپا است، بنابراین فرصت خوبی برای مذاکرات بین اعضای پارلمان در زمینه سیاست های کشورهایشان درباره حوادث جاری در سوریه ایجاد شده است.

تایید:سرلک

کد خبر: 742126

وب گردی

وب گردی