تبدیل معدن زغال‌سنگ به نیروگاه برق‌آبی توسط آلمان

یک معدن ورشکسته در قلب کشور زغال، آلمان، با اجرای یک طرح ابتکاری به یک نیروگاه برق‌آبی تبدیل شده و زندگی دوباره ای خواهد یافت.

به گزارش ایسکانیوز، با کم رونق شدن سوخت زغال‌سنگ در بسیاری نقاط جهان، بسیاری از معادن زغال سنگ در حال تعطیلی هستند. اما در یک طرح ابتکاری یک معدن ورشکسته در قلب کشور زغال، با تبدیل‌شدن به یک نیروگاه برق‌آبی زندگی دوباره‌ای خواهد یافت.

معدن پروسپر هانیل در ایالت نورد راین وستفالن، قرار بود پس از پایان سوبسیدهای زغال‌سنگ در سال ۲۰۱۸ تعطیل شود.

این معدن که از سال ۱۹۷۴ فرصت‌های شغلی زیادی را برای ساکنان شهر بوتروپ ایجاد کرده با توجه به افزایش هزینه‌ها امکان ادامه فعالیت را نخواهد نداشت. اما اکنون با طرح جدید، این شهر به تولید انرژی خود ادامه خواهد داد.

ایالت معدن خیز نورد راین وستفالن یک‌سوم برق کشور آلمان را تأمین می‌کند. مشابه نیروگاه‌های برق‌آبی استاندارد، پمپ‌های این نیروگاه برق‌آبی، با رها کردن آب از یک مخزن به مخزنی دیگر در ارتفاع کمتر و گردش توربین، برق تولید می‌کنند.

همچنین این آب در مخزن پایین ذخیره می‌شود، تا دوباره با بهره بردن از برق ارزانتری در ساعات افت مصرف و یا برقی از منبع تجدید پذیر دیگر به مخزن بالا پمپ می‌شود.

در نیروگاه برق‌آبی پروسپر هانیل مخزن پایین از ۲۵.۷ کیلومتر از دالان‌های معدن عبور خواهد کرد تا به عمق ۱۲۰۰ متری برسد. ظرفیت این نیروگاه برق‌آبی ۲۰۰ مگاوات برق است.

ساخت یک نیروگاه برق‌آبی ایده جدید محسوب نمی‌شود در حال حاضر چندین نیروگاه مشابه در آمریکا مشغول به کار هستند.

اما نیروگاه پروسپر هانیل، اولین نیروگاهی است که از یک معدن برای ساخت یک نیروگاه برق آبی بهره می برد.

مقامات آلمان می‌گویند، اگر این طرح در بوتروپ موفقیت‌آمیز باشد، از معادن دیگری در منطقه برای ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی بهره خواهند برد تا امکان ذخیره‌سازی انرژی مقرون‌به‌صرفه تری را فراهم کنند.

آلمان تلاش می‌کند، تا سال ۲۰۲۵، ۳۰ درصد از انرژی کشور را از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تأمین کند.

کد خبر: 742134

وب گردی

وب گردی