تولید بیش از یک میلیون تن انواع آبزیان در سال ۹۵

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰ هزارتن انواع آبزیان در سال ۹۵ به شیوه های صید و آبزی پروری در کشور تولید شد.

به گزارش ایسکانیوز،به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن صالحی با بیان این که بیش از یک میلیون و ۵۰ هزارتن انواع آبزیان در سال ۹۵ به شیوه های صید و آبزی پروری در کشور تولید شد، خاطرنشان کرد: از این میزان ۴۵۰ هزارتن محصولات شیلاتی به شیوه آبزی پروری تولید شده است.

وی تصریح کرد: براساس تفاهمی که با معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، تمهید شده تا از ظرفیت طرح های آب و خاک برای آبزی پروری استفاده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت:آبزی پروری در مناطقی که کشاوزی با تهدید مواجه بوده توانسته به عنوان اشتغال جایگزین برای درآمدزایی و حفظ معیشت و تثبیت جمعیت روستایی ایفای نقش کند.

رئیس سازمان شیلات ایران اضافه کرد:با بکارگیری روش ها و فناوری های جدیی در استخرها و واحدهای ۱۰۰ متر مربعی، آبزی پروری درآمد و سود بیشتری نسبت به کشاورزی خرد دارد.

صالحی گفت: برگزاری جشنواره های غذاهای دریایی برای افزایش سرانه مصرف ابزیان همزمان با افزایش تولید در دستور کار سازمان شیلات قرار دارد.

٦٠١

کد خبر: 742148

وب گردی

وب گردی