چه زمانی پورشه، جایگزین 918 را معرفی می‌کند؟

درحالیکه مرسدس بنز و فراری، درحال کار روی ابرخودروهای هیبریدی و الکتریکی هستند؛ به نظر می‌رسد پورشه برای معرفی جانشین مدل موفق 918، عجله‌ای نخواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرعامل پورشه، اولیور بلوم در مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو، برنامه‌ی ساخت یک ابرخودرو توسط پورشه در آینده‌ی نزدیک را مورد تردید قرار داد و گفت:

ما تولید خودروهای خاص مثل 918 را در آینده ادامه خواهیم داد؛ اما نه در آینده‌ی نزدیک. اقدام پورشه در معرفی ابرخودروها، معمولا هر ۱۰ سال یک‌بار اتفاق می‌افتاد. با توجه به اینکه 918 در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و ما اکنون در سال ۲۰۱۷ هستیم، بهتر است به جای صحبت درباره‌ی جانشین 918، در مورد برنامه‌های پورشه در ۵ سال آینده صحبت کنیم.

به نظر می‌رسد پروژه‌هایی مثل استون‌مارتین والکری و مرسدس AMG وان، تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ به ثمر برسند و ما شاهد حضور ابرخودروهای هیبریدی و الکتریکی بیشتری در بازار جهانی باشیم. از سویی دیگر، مک‌لارن وعده داده است که تا پیش از سال ۲۰۲۰، یک سوپر اسپرت تمام الکتریکی را با مشخصاتی نزدیک به مدل P1 تولید کند.

با این اوصاف، به نظر نمی‎رسد پورشه تا سال ۲۰۲۵، محصولی در کلاس سوپراسپرت داشته باشد؛ درحالی‌که مدتی‌ قبل شاهد ظهور سه ابرخودروی هیبریدی پورشه 918، فراری لافراری و مک‌لارن P11 بودیم. بلوم با تحسین شرکت‌های رقیب، در این‌ باره می‌گوید:ما علاقه‌ی زیادی به رقابت با دیگران داریم؛ چراکه حضور در دنیای مسابقات و رقابت در موتوراسپرت، بخشی جدایی ناپذیر از تاریخچه‌ی پورشه است. حضور رقبا باعث پیشرفت می‌شود و سطح فنی را بالاتر خواهد برد. این موضوع برای ما حائز اهمیت خواهد بود که مدیریت و نوآوری‌ بهتری داشته باشیم تا درنهایت، خودرویی با بهترین عملکرد فنی و لذت رانندگی تولید کنیم. رقابت ما چنین شرایطی دارد و ما از شرکت در آن خوشحال هستیم.

مدل 918 که تولید آن از سال ۲۰۱۳ در مجموعه‌ی پورشه آغاز و تا سال ۲۰۱۵ ادامه یافت، یک خودروی هیبرید موتور میانی بود که به‌صورت دودر و دوسرنشینه عرضه شد. این مدل با فناوری چهار چرخ محرک دائمی، مجهز به پیشرانه‌ی بنزینی ۸ سیلندر به قدرت ۵۸۰ اسب بخار همراه با سه موتور الکتریکی بود که مجموع قدرت آن را به ۷۲۰ اسب بخار می‌رساند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت 918 حدود ۲.۵ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت آن، ۷.۲ ثانیه است که در کمتر از ۲۰ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت پورشه 918، بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و میانگین مصرف سوخت آن ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که با سرعت ثابت، تا ۳.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. در نهایت تنها 918 دستگاه از این خودرو تولید شد که آستانه‌ی قیمت ۸۴۷ هزار دلار داشت.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده : ناهید سمیعی

کد خبر: 742208

وب گردی

وب گردی