توسعه همکاری‌های بین‌المللی در بخش پژوهش مهمترین برنامه امسال وزارت علوم است

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مهمترین برنامه سال آتی این وزارتخانه را توسعه همکاری در بخش پژوهش اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین سالار آملی، درباره اولویت‌های وزارت علوم در حوزه بین‌الملل در سال 96 گفت:‌ «مهم‌ترین برنامه سال آتی توسعه همکاری در بخش پژوهش است. ما انتظار داریم تعداد پژوهش‌های مشترک‌مان با دانشگاه‌های برتر افزایش پیدا کند.»

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: ‌«همچنین دوره‌های آموزش مشترک با 100 دانشگاه برتر دنیا را در برنامه داریم که امیدواریم عملیاتی شود. نه دانشگاه ما با بزرگترین دانشگاه‌های دنیا تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند، امیدواریم در سال 96 این تفاهم‌نامه‌ها به مرحله عملیاتی برسد، این تفاهم‌نامه‌ها عمدتا پروژه‌های دوره دکتری و کارشناسی ارشد هستند.»

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم همچنین گفت: «برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و مسایلی از این دست را به عنوان لایه‌های بیرونی تعریف کرده‌ایم و در لایه‌های درونی همکاری‌های بین‌المللی مسایلی بنیادی و پایدارتر مانند جذب و تبادل دانشجو، فرصت‌های مطالعاتی و پروژه‌های مشترک را مورد توجه قرار داده‌ایم.»

منبع: آنا

کد خبر: 742264

وب گردی

وب گردی