مارین لوپن؛ مداخله فرانسه در لیبی اشتباه بزرگی بود

نامزد حزب راست افراطی فرانسه گفت: مداخله در لیبی اشتباهی بسیار بزرگ بود و آنچه تا کنون رخ داده است، تبعات سنگینی خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: مارین لوپن نامزد حزب راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به چاد سفر کرده است. سفر دو روزه وی به چاد برای دیدار با نظامیان فرانسوی است که در ‏چارچوب ‏عملیات ‏موسوم به« برخان» برای مبارزه با ‏گروههای تروریستی در ‏منطقه ساحل آفریقا به ‏ویژه در مناطقی در ‏چاد، موریتانی، مرکز ‏مالی، جنوب الجزایر و ‏نیجر اعزام شدند. این دیدار برای امروز( چهارشنبه) برنامه ریزی شده است.

شبکه فرانس 24 در ادامه افزود: مارین لوپن با ادریس دبی ‏ایتنو، رئیس جمهور چاد در انجامنا پایتخت این کشور دیدار و گفتگو ‏کرد اما این دیدار نباید به منزله حمایت چاد از رئیس جبهه ملی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تلقی شود.

مارین لوپن در گفتگو با خبرنگار فرانس 24 گفت: در دیدار با رئیس جمهور چاد، در مورد همکاری ها میان چاد و فرانسه در مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کردیم. شرایط سیاسی کشورهای همسایه از دیگر موضوعات مطرح شده بود. هر دو کشور در مورد شرایط سیاسی حاکم بر لیبی به ویژه رئیس جمهور این کشور نگران هستند. در خصوص مداخله فرانسه در این کشور هم تحلیل مشابهی داشتیم و به نظرمان این مداخله اشتباهی بسیار بزرگ بود و آنچه تا کنون رخ داده است، تبعات سنگینی خواهد داشت. دیدگاه من از اروپا و ادریس دبی از آفریقا در مورد اوضاع فعلی بسیار روشن بینانه است.

تایید سرلک

کد خبر: 742278

وب گردی

وب گردی